Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Råder dig avstå från globalmediapro då det företaget bedriver fusk inom diverse saker. Sök på google. Många som är skeptiska till dessa företag som erbjuder allt för låga priser.

• 1 månad senare...
Postad

Jag försöker nu etablera en personlig mailkontakt med dem. Lyckas det så gör jag en beställning. Då kan jag rapportera hur det gått sen. ;)

Har hittat utländska forum där folk frågar sig samma saker som här, men där enstaka ändå säger sig ha beställt och är mycket nöjda. Har dock inte hittat några sidor om "fusk". Vill gärna ha länk till dessa i så fall.

Priserna är ändå inte extremt mycket lägre, med tanke på att moms tillkommer för oss. En Sony HVR-A1P kommer att landa på 19 250 kr med moms (tull ej inräknat), i Sverige går den på 24 995 kr.

Postad

Och eftersom Global Media är Nya Zeeländskt ska du egentligen betala tull plus att dom konsekvent anger fel tullvärden. Och så får du ingen 2 års silversupport (i princip 2års garanti med lånekamera om Sony inte kan laga inom 7 dagar) som du normal har eftersom A1 är i Sonys proffsdivision.

Men visst, nästan 6.000:- är nästan 6.000:- till annat...

/Max

Postad

Jag beställde av Expandore och är väldigt nöjd med den (mail)service jag fått av dem. Kameran har dykt upp, jag har filmat med den i två dagar och än så länge så verkar allt okej. Eftersom man är helt utan garanti så köpte jag till en Mack Warranty. Huruvida det gör någon skillnad om problem skulle uppstå vet jag dock inte och förhoppningsvis behöver jag heller aldrig få veta det...

Postad
Hur mycket fick du lägga ut totalt från expandore? Köpte min kamera från globalmediapro med tull+moms blev det 24 000 :-

Vad köpte du för kamera och vad var "sajtpriset"?

Funkade allt bra? Hur lång tid tog det innan du fick kameran?

Postad

Har handlat flera saker av Globalmediapro. 2st. Sony DVcam bandare, stativ, batterier til DSR 570 etc. Inget ont att rapportera. Ett batteri var dåligt (märke=Globalmediapro) men fick ett nytt utan tjafs och utan att det kostade mig ett öre. Kommer att handla ac GMP även i fortsättningen.

• 9 månader senare...
Postad

Globalmediapro har väl ett kontor i Australien och ett i Storbrittanien. Om de kan skicka från SB, då borde det inte vara någon svensk skatt/moms, eftersom det är EU? Är man företagare då borde man kunna dra av den Engelska skatten?

• 2 veckor senare...
Postad

Jag funderar också på att köpa en kamera från GlobalmediaPro. Är det någon som har haft en dålig erfarenhet med dem - berätta gärna här och nu! :-)

Postad

BHphotovideo har både PAL och NTCS vilket tydligt anges i listningen. Bra dock att påpeka att uppmärksamhet är av värde.

I övrigt är det sällan man läser och hör så goda omdömen om någon återförsäljare som de som florerar på nätet, i litteratur och i min, begränsade (yrkesfotografer), bekantskapskrets som de som fälls om BHphotovideo i New York. Besök i butiken ska vara något av ett megaevent fullt i klass med Disneyland - fast för oss fototokiga då förstås. Butiks- och supportpersonalen ska vara fullfjädrad toppklass med egen och gedigen yrkeserfarenhet. Bara att ringa eller mejla med andra ord för att säkerställa att allt är i sin ordning.

Lycka till och berätta mer än gärna hur det hela fortlöpte och vad som betalades.

• 1 månad senare...
Postad

Nu har jag inhandlat en kamera från Globalmediapro - utan problem! jag har inte hunnit testa kameran, men den låg i originalförpackning som var obruten, så det ska nog inte vara något problem! Det enda som var lite trist (eftersom jag beställde flera saker) var att de kom i separata paket med olika leveransföretag, så de anlände olika dagar...

Postad
Nu har jag inhandlat en kamera från Globalmediapro - utan problem! jag har inte hunnit testa kameran, men den låg i originalförpackning som var obruten, så det ska nog inte vara något problem! Det enda som var lite trist (eftersom jag beställde flera saker) var att de kom i separata paket med olika leveransföretag, så de anlände olika dagar...

vad beställde du, och vad hamnade slutnotan på. Jag menar, fick du betala ngn svensk tull och moms?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...