Gå till innehåll

Ödets Sammanträffande


ungfilm

Recommended Posts

Jag gillar den, snyggt jobbat! Det är egentligen först i sista scenen som den får substans, men det finns ju en poäng i att hålla det tills dess. Överraskande, trots att man väntade sig något likanande. Synd att det är lite dåligt ljud bara.

Länk till kommentar
Share on other sites

Wow, tack för era kommentarer! Förväntade mig inte att få så här många på så kort tid. Ser framemot att höra vad mer har att säga om den.

 

orange:Jag vet att det inte är någon superfilm. Jag är mest ute efter att lära mig mera, experimentera och testa lite grejer. Men definiera vad en superfilm är? Är det en riktigt bra story? Vad är isåfall en bra story? Försöker sätta igång lite diskussion. En unik stil är något jag strävar efter att få i varje film genom färg,ljus,klippning o.s.v

 

Fredrik: Tack! Kul att du gillar den. Håller med dig om sista scenen.

Utan den scenen hade filmen varit anorlunda tror jag.

Ljudet, jag hatar att bortförklara mig ( det värsta man kan göra när man visar sina filmer ). Men vi hade ingen extern / separat mic... Det enda vi hade var mikrofonen på kameran och det var inte mycket att ha. På inspelningen hade vi stora problem med det, när killen med mobiltelefonen går omkring och pratar t.ex. Det var jättesvårt, han pratar väldigt lågt. Men nästa gång skall jag definitvt ha mikrofon! :D

 

collo : Ja Steadicam hade ju helt klart varit bäst att ha. Våran nödlösning var en gammal kärra som hela teamet gick och körde. När hon springer över gatan är det vanlig handkamera. I bilen använde jag ett vanligt stativ, föraren fick ge lite plats åt stativet. Men det gick fint. Själva tricket är nog igenkligen att använda rätt objektiv. Jag använde ett fisheye, vilket gjorde att jag kunde se mer än vad jag vanligen skulle se från den positionen.En vidvinkel skulle nog funka lika bra där. Det blir lite för böjt med ett fisheye. Vilket känns lite för skate aktigt. Men ett fisheye är guld värt ibland.

 

Ser framemot att höra mer kommentarer. Vad tycker du om denna filmen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu tar jag hänsyn till den dåliga komprimeringen men jag kan föreställa mig ungefär hur det ser ut annars; Men jag tycker det är imponerande för din ålder, du drar inte ut på scener gör dem onödiga som är ett faktum i tidig ålder. Sedan att skådespelarna inte är de bästa och dialogerna inte är så bra det spelar liksom ingen roll för det är det visuella som berättar. Och du experimenterar hit och dit (inte bara i den här filmen utan då om man ser overall).

 

Keep up the good work bara. Just själva storyn i den här är inte överdrivet klyschig men från min sida känns det mer som att du tagit en story som du kan göra något annorlunda med istället för att inrikta dig på en bra story från början.

 

Ödet är ett väl utjatat ämne måste jag säga, iaf i tydlighet. Men vid övning, som jag ser det här som, i ditt stadium, så ska man inte klanka ner på det utan jag ser med förväntan framemot dina nästa filmer för att se hur du utvecklats. Att du är 14/15 år tycker jag är helt sjukt, jag började inte med film förrän jag var 16 (seriöst) och då så fanns inte alls den här visuella kreativiteten som du har.

 

Fortsätt du bara, kanske bör du, om du ska göra något större projekt ifrågasätta storyn, och då ställer jag gärna upp. Men så länge du experimenterar är det ju lugnt. Jag är övertygad om att vi insatta, många gånger i framtiden kommer få höra ditt namn i filmsammanhang, sedan om du slutar som Visuell Effects-kille eller Fotograf det återstår bara att se. Lycka till!

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

ungfilm Med "superfilm" menar jag kanske mest att det verkade inte vara ett allvarligt projekt ungefär. Att du inte vart ute efter att göra en film utan mer som man gör en sketch istället för en teaterpjös ungefär om du förstår vad jag är ute efter :).

Det var inte menat som kritik utan mer som lite fakta...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tog det inte som kritik heller. Jag hade inga stora planer för denna filmen när jag gjorde den. Det var ju inte meningen att den skulle vara en "superfilm" utan jag gjorde ju den mest för att expirementera och testa lite grejer som jag nämnt tidigare. Men när jag frågade om vad en "superfilm" verkligen var. Så var jag mest ute för att få lite disskussion...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...