Hans-Gunnar Olsson Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Hej! Har just köpt en fullversion av Pinnacle Studio Titanum Edition mediasuite.(Pinnacle 20 årsjubileumspkt.) Har försökt att installera detta program nyligen. Men det går inte att läsa av 1:a installationsskivan ens. Har kollat den på två olika datorer (PC). Samma nedslående resultat. Har en fullfjädrad dator. Pentium4 2.4 ghz proc. 512 mb ramm. 2 hårddiskar. 120 samt 160 Gb. Program: Windows XP Proffessional. De medföljande skivorna funkar att läsa in. Ska ta´ kontakt med stället där jag köpte varan att få mej tillskickad en ny DVD-inst.skiva. Ville bara nämna detta ifall fler sitter och kämpar. Mvh. HG... 0 Citera
arvid Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Med Pinnacle är det nästan alltid problem på nåt sätt. Så det börjar ju bra! 0 Citera
Team_fagott Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Jaa. Men troligen är det i det här fallet skivan som bråkar. Bara att byta helt enkelt, när man trycker tusentalsskivor händer det ibland att något går snett. Har undervisat i pinnacle och kan inte annat än instämma i föregående talare. 0 Citera
gorse Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Kanske en riktigt dum fråga, men om det är en DVD, det är väl en DVD-läsare du har och inte en CD-spelare? 0 Citera
Hans-Gunnar Olsson Postad 21 mars 2007 Författare Postad 21 mars 2007 Kanske en riktigt dum fråga, men om det är en DVD, det är väl en DVD-läsare du har och inte en CD-spelare? Jo´ jag har en DVD-brännare i dator´n och skivan jag nämnde om är en DVD-skiva. Fast egentligen, enl. inst.boken ska första skivan vara en CD-skiva. Men ev. är det väl så att det är såpass mkt.material på skivan så dom har lagt det på en DVD istället. Ska kontakta köpstället i morron (21/3) får höra vad dom säger. Jag hör av mej ifall det kan vara av värde för flera som stöter på problem hur fortsättningen går. Det är ju garanti på produkten. Mvh. HG... 0 Citera
gorse Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 Det borde ju funka. Men det har hänt att min DVD-brännare inte alltid läser tryckta skivor. På jobbet har jag en brännare och läsare. Enklast är nog att klaga. 0 Citera
Hans-Gunnar Olsson Postad 21 mars 2007 Författare Postad 21 mars 2007 Det borde ju funka. Men det har hänt att min DVD-brännare inte alltid läser tryckta skivor. På jobbet har jag en brännare och läsare. Enklast är nog att klaga. Hej Gorse...jag har ringt säljaren nu på morronen och jag får reklamera varan. Sedan om det räcker med att skicka tillbaka bara den felande skivan el. hela pkt. vet jag inte än. Men det spelar ju ingen roll. Bara trist att att "den där messmörsmackan alltid hamnar upp och ner" när man tappar den i golvet. Det borde ju finnas 50 % chans att den landar rätt!! M.a.o att tendensen ofta är, att det strular. Hade mkt. problem i inledningsskedet när jag nyss hade köpt min red. dator. Men man blir luttrad. Mvh. HG.. 0 Citera
Hans-Gunnar Olsson Postad 29 mars 2007 Författare Postad 29 mars 2007 Hej Gorse...jag har ringt säljaren nu på morronen och jag får reklamera varan. Sedan om det räcker med att skicka tillbaka bara den felande skivan el. hela pkt. vet jag inte än. Men det spelar ju ingen roll. Bara trist att att "den där messmörsmackan alltid hamnar upp och ner" när man tappar den i golvet. Det borde ju finnas 50 % chans att den landar rätt!! M.a.o att tendensen ofta är, att det strular. Hade mkt. problem i inledningsskedet när jag nyss hade köpt min red. dator. Men man blir luttrad. Mvh. HG.. Hej! Lovade att återkomma ang. ovanstående text. Jo´ jag fick efter det att jag beskrev mitt problem direkt till importören, en ny installationsskiva som vederbörande kollade upp var OK, innan jag fick den i min hand. Har ännu inte installerat programmet...men ska. Återkommer om det kan vara av intresse hur det fungerar. Vi höres! Mvh. HG.... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.