Gå till innehåll

Förslag på praktikplats i Luleå.


Emiltheking

Recommended Posts

Hej. Kan börja med att säga att jag går i 8:an och har idag ringt runt lite olika ställen som håller på med Media och Filmproduiktion t.ex. Svt och Tv4 m.m. Har fått nobben av alla pågrund av att man behöver mycket förkunskaper, även när man säger att man bara kan hänga med runt och kika lite på vad de håller på med för att kunna få de kunskaper som behövs får man ett nej från andra sidan luren.

 

Nu vill jag ha tips på praoplatser i Luleå som kan vara roliga för en filmintresserad grabb. Om ni själv har praoat på något roligt ställe i övriga Sverige kan ni även berätta om det om ni vill=)

 

Tack på förhand / Emil

Länk till kommentar
Share on other sites

Okejdå. chansen att du får en praktikplats på de du vill ha är ganska liten. Du har ju redan skrivit att du har fått nobben på de du har sökt för du har " ingen direkt efarenhet" Så kommer de säga till de flesta ställen du söker på. Mitt tips är att kolla med vänner, släkt om de känner någon i branchen, eller helt enkelt ta ett vanlig praktikplats som de flesta har gjort och där efter få upp din efarenhet i vad du nu vill.. Då kanske du får en praktikplats.

Länk till kommentar
Share on other sites

2 veckor av ditt liv jag tog något så lätt som möjligt, handikapvården, de känndes bra att få ja.. Göra något för dem samt man gjorde inte mycket på dagarna, Satt mest och tittade på tv eller drack kaffe.

 

Idag är jag inne på mitt andra år som lärling för en rörfirma tex. Ta något så lätt som möjligt är mitt tips, Finns ju även fotobutiker lite här och där.. Och då snackar jag om PRO affärer som tex som http://www.lrtv.se/ som bor ca 10 min här ifrån. Där underdagarna så har ni kanske 1 kund per dag sen har du ja.. resten av tiden med att leka med demo-produkterna^^ Fatta va kul jobb igenkligen. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...