Lasse_laser Postad 15 maj 2007 Postad 15 maj 2007 Rammstein är fina, dom ska man inte bli påtvingade.. Har hört att dom är väldigt bra live också. 0 Citera
marty_feldman Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Turbojugend uber alles! Gillar Turbonegro starkt. Framförallt Apocalypse dudes och Ass cobra. Scandinavian Leather har också sina ljuspunkter men Party Animals är lite av en mellanskiva, vääntar mig stordåd på nästa. Såg dom på Hultsfred samma år som Apocalypse dudes släpptes, turbonegro ersatte nåt annat band som ställt in. Det va typ 98 eller 99 och jag va i mina sena tonår. Kunde inte bli bättre med lite raketer i röven... nej all heder till Turbonegro! Kul att du gillar Henry Fiats också. Dom har hållit på så länge och fått så oförtjänt lite uppmärksamhet. 0 Citera
Usarpe89 Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Håller helt med dig, Appocalypse dudes och Ass cobra är helt klart bäst! Party animals är jävligt bra den är bara för mixad, det låter inte helt enkelt inte rätt längre. turbonegro låter bäst när de är imperfekta:) Vad det gäller nya skivan så väntar jag mig inte direkt några stordåd då de skickade den till USA för mixning, låter lite pretantiöst. Har hört ett par av låtarna från den. Låter hyffsat, väntar med uttalanden tills skivan är släppt.^^ Henry fiat är helt kalrt underskattade, trodde inte nån här faktiskt skulle veta vilka de var!:) 0 Citera
Simon W Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Såg nyss en livekonsert på dvd. Queensrÿche's "Operation: Mindcrime". Rent personligen tycker jag det är ett av de bästa albumen genom tiderna!! Musikaliskt klingar det riktigt schysst åttital, och som konceptalbum är det ju helt fantastiskt! Jag blir nästan tårögd varje gång. Skivans story BORDE kunna bli en schysst dramathriller. 0 Citera
Usarpe89 Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Turbojugend uber alles! Gillar Turbonegro starkt. Framförallt Apocalypse dudes och Ass cobra. Scandinavian Leather har också sina ljuspunkter men Party Animals är lite av en mellanskiva, vääntar mig stordåd på nästa. Såg dom på Hultsfred samma år som Apocalypse dudes släpptes, turbonegro ersatte nåt annat band som ställt in. Det va typ 98 eller 99 och jag va i mina sena tonår. Kunde inte bli bättre med lite raketer i röven... nej all heder till Turbonegro! Kul att du gillar Henry Fiats också. Dom har hållit på så länge och fått så oförtjänt lite uppmärksamhet. Har hört nya skivan nu och den är intressant. Det sötsliskiga ljudet från Party animals är tacksamnt nog borta (även om att man hör att de har mer pengar att röra sig med under inspelningarna nu för tiden). Den är lite intressant för alla verkar hata den först för att sedan tycka om den mer och mer. Personligen tycker jag att den är helt ok och låtarna börjar verkligen fastna i huvudet nu. *Nynna* Sen måste jag också påpeka att dom har releaseparty och skivsignering i Göteborg den 15e juni! Jag ska dit o köpa nya skivan, men festandet blir det värre med tror jag. För mer info kolla upp sticky fingers hemsida! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.