Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte hur många här som är intreserade, dom som är det har antagligen redan sett att den släpps ikväll.

http://www.ryanvsdorkman.com/

Men det kanske är någon som har missat den i allafal.

Kan ju använda den här posten till att diskutera filmen när den väl släpps.

Ingen vet när ikväll den kommer ut, men jag kollar sidan nästan hela tiden och

kan posta när jag vet säkert att den är ute.

Postad

Äntligen någon lika nördig som jag. Jag har febrilt suttit och uppdaterat deras sida hela dagen! Kan den inte släppas snart!

Detta är årets stora filmhändelse. I alla fall för mig!:)

Postad

Det här var orgasm hela vägen igenom.

Älskar när han försöker dra till sig lasersvärdet, men ryan tar undan handen för honom så att han får den i huvudet:D

Helt sjukt bra, 10 gånger bättre än något som lucas har gjort.

Postad

Stundtals härlig koreografi. Men snälla, inte fan är det 10 ggr bättre än något Lucas någonsin gjort. Grov undervärdering av George.

Gillar bäst när han går och släpar lightsabern i marken, riktigt snyggt.

Postad

Koreografin i StarWars tycker jag är skitdålig mot RvD2.

I dom ''riktiga'' filmerna så viftar dom lite mot varandra, pratar i fem minuter, sen slåss lite till. Fighten i RvD är intensiv och har många coola och påhittiga drag mot det som Sw har.

Jag tycker också att ljussabel effekterna är mycket snyggare i RvD än i dom riktiga Sw filmerna. Kanske bara är jag som tycker så, but still.

Det är klart att dom sex Sw filmerna i längden slår ut RvD i handling osv...

Men just när det gäller lasersvärd, så tycker jag att RvD ligger långt före.

Postad
Koreografin i StarWars tycker jag är skitdålig mot RvD2.

I dom ''riktiga'' filmerna så viftar dom lite mot varandra, pratar i fem minuter, sen slåss lite till. Fighten i RvD är intensiv och har många coola och påhittiga drag mot det som Sw har.

Jag tycker också att ljussabel effekterna är mycket snyggare i RvD än i dom riktiga Sw filmerna. Kanske bara är jag som tycker så, but still.

Det är klart att dom sex Sw filmerna i längden slår ut RvD i handling osv...

Men just när det gäller lasersvärd, så tycker jag att RvD ligger långt före.

Det är ju givetvis en smakfråga. Tycker ju inte att detta toppar t.ex Darth Maul vs Obi-wan och absolut inte Obi-wan vs Anakin i ROTS.

Personligen tycker jag dock att tecknade clonewars har de häftigaste stridsscenerna.

För övrigt är jag trött på nördar som vill leka jedis.

Postad

Nää... det slår ju inte Obi-wan Anakin, men det ska det ju inte göra. Men dom har definitivt höjt ribban sen 1:an. Faktiskt grymt cool och mycket bättre flow i klippningen i jämförelse med nr1.

/Max

Postad
är det bara jag som tycker att starwars fanfilmer har stått och stampat i 7 år utan att ha förbättrats sedan Duality?

Art of the saber ftw!

Dessutom kom ju dendära mastodont produktionen, som visserligen inte var jätte bra, men i alla fall imponerande.

Finns även ett gäng tyskar som håller på att arbeta med en (Tychoon eller nåt sånt tror jag den heter) som ser ruskigt imponerande ut. Den där svenska ser jag fram emot med.

Postad
Dessutom kom ju dendära mastodont produktionen, som visserligen inte var jätte bra, men i alla fall imponerande.

tror du svarade själv på den frågan. iofs har jag inte sett Art of the Saber, får väl göra det.

men ändå, på 7 år verkar det ändå vara samma grejer som görs, dvs antingen lightsaberfajter utan story eller melodrama.

varför är det ingen som gör space-dogfights med miniatyrer?

Postad
tror du svarade själv på den frågan. iofs har jag inte sett Art of the Saber, får väl göra det.

men ändå, på 7 år verkar det ändå vara samma grejer som görs, dvs antingen lightsaberfajter utan story eller melodrama.

varför är det ingen som gör space-dogfights med miniatyrer?

Antagligen för att det roliga i Star Wars är just fighterna?

Denna var ju rätt nyskapande annars

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...