Joel.N Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Hejsan! Till ett filmprojekt med olika komiska inslag behöver jag hitta 2 olika välkända låtar för användning som bakgrundsmusik. Jag hittar dem inte trots eget sökande, så jag tänkte att någon här kanske vet var jag kan få tag på dem. (Jag önskar inga svar om att musiken alltid är upphovsrättsskyddad mm, det vet jag...) De aktuella låtarna är: 1.) Jag tror att låten heter "som en boll kommer jag tillbaks till dig" (sjungs på "finlandssvenska" och jag tror att artisten är MA.Numinen... Finns det någon som vet? Och var jag får tag i den? 2.) Här är jag mer osäker på låttiteln och artisten har jag inte "den blekaste aning om" men det jag är ute efter är musiken (utan sång tror jag det brukar vara) som var vanlig musik på nattklubbar och barer i många filmer mm som "Striptease-musik", jag tror att låten heter Je´taime eller liknande... Tacksam för svar... 0 Citera
jbergman Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 1) Låten heter "Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dej" och framförs mycket riktigt av M.A. Numminen. (Fast det är väl en översatt cover på en amerikansk låt från början, om jag inte missminner mig.) 2) "Je t'aime, moi non plus" av Serge Gainsbourg med en stönande Jane Birkin kanske? /Jakob 0 Citera
jonkanon Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 jbergman har givit korrekt info. Kika efter dem hos en välsorterad skivhandel, testa bengans.se eller skivhugget.se Vet inte hur de ligger till hos onlineshopparna, men det brukar vara usel kvalisort där så jag föreslår att du köper skiva istället för fil. Jag vill att onlineshopparna ska ha dels lossless och sen också koll vad man köpt så man få ladda ner igen ifall man tappar allt i en krasch. För en hårddisk krasch kan motsvara några hundra skivor vilket är mer än när en cd går sönder. Brand undantaget :) Sorry för utsvävning men jag kände mig nödgad, jon 0 Citera
Joel.N Postad 28 februari 2007 Författare Postad 28 februari 2007 1) Låten heter "Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dej" och framförs mycket riktigt av M.A. Numminen. (Fast det är väl en översatt cover på en amerikansk låt från början, om jag inte missminner mig.) 2) "Je t'aime, moi non plus" av Serge Gainsbourg med en stönande Jane Birkin kanske? /Jakob Tack för hjälpen, nu har jag köpt "stripteaselåten" som du skrev,-Och du hade rätt det var den jag menade, återigen ett stort tack... 0 Citera
Team_fagott Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 Dessutom brukar köpta mp3or vara preparerade med DRM (Läs: virusliknande) skit. Köpa skiva eller plocka en provlyssning från något kulturspridar nätverk. 0 Citera
Gäst bollyn Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Jag har låten som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig. Den är för stor för att ladda upp här men skicka ett mail till mig med din mail så skickar jag den till dig. Min är: musik.123@hotmail.com Är det någon mer som vill ha den låten så maila. 0 Citera
Joel.N Postad 12 mars 2007 Författare Postad 12 mars 2007 Tack så mycket! Jag mailar dig direkt. Mvh Joel.N 0 Citera
John Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 Oj propaganda för fildelning, baaaad!*hötter med fingret* 0 Citera
Joel.N Postad 13 mars 2007 Författare Postad 13 mars 2007 Hej! Jag har letat "överallt" för att köpa den, men har tyvärr inte lyckats. Det är en dålig ursäkt, men jag har trots mina drygt 35 år här på jorden aldrig illegalt laddat hem någon låt, utan har "snällt" köpt den musik jag behövt/velat ha. Någon gång "måste" väl få vara den första, om detta nu skulle vara den enda utvägen att få tag i låt? (även om jag i grund och botten tycker att upphovsmannen självklart alltid har rätt till ersättning för sitt jobb...) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.