Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ville bara säga att en ny uppdatering av Celtx har kommit. Dock är den inte på Svenska än.

Nya uppdateringar är bland annat:

Storyboard

Scheduling

Web Services

Jag har själv testat det lite och det funkar väldigt bra, mycket nöjd av denna realese.

http://www.celtx.com

Postad

Är det nån som vet om utskriften ser bra ut numera?

Senast jag använde Celtix blev jag mycket mer än besviken på utskriften. Texten var inte rätt plaserad på pappret, och texten på första sidan blev på två A4. Dock var det många månader sedan jag körde Celtix, det kanske är fixat nu?

Postad

Dom säger sig iallafall ha fixat A4-problemet...

Nästa stopp på önskelistan: ljud i storyboards och möjlighet att ge bilderna individuella durations...

gillar programmet mer och mer nu...

Postad

Om man laddar ner de programet så kan man skriva sina manuskript med det. Snyggt och prydligt blir det och det håller ordning på massa saker somt ex. Inspelings dagar, skådespelare, osv osv. Mycket trevligare än att sitta i word.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag har alltid tyckt att Celtx är lovande. Men för att det ska vända sig till andra än amatörer borde dom, istället för att lägga fokus på community och storyboard fokusera helt på breakdowns och budget så att programmet blir ett alternativ till dom kommersiella paket som finns på marknaden.

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...