Quest Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 Det kryllar av tidningar för de som producerar musik. Men för oss som sysslar med film ser det tunnare ut. Finns det någon som har ett tips på en tidskrift (ej på nätet) som riktar sig till oss som skapar film? -EDiT- Snubblade just över följande artikel: http://www.idg.se/2.1085/1.93315 Det ser riktigt lovande ut. Kom gärna med tips endå, kanske finns det tidningar från USA eller storbritanien.. 0 Citera
Danell Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 Nämen det ser ju lovande ut. Kan bli intressant läsning. Själv har jag väl bara DigitalVideo att tipsa om. Jag hade den för några år sedan, men jag tyckte det blev lite för mycket amatör-nivå för mig. Jag kände att jag inte fick ut så mycket av tidningen. Men det hade bra tester och lektioner i olika program och kameror. Kolla upp ifall det är någor för dig! 0 Citera
jmalmsten Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 "– Mina förväntningar är att vi ska fylla det behov som finns att läsa om filmskapande ur ett svenskt perspektiv. Och att vi ska bli den ledande tidningen inom det här området i Sverige." Vadå? finns det en konkurrans? vart? jag har inte sett till någon... o.0 digitalvideo dog väl förresten ut? har för mig att den smälte ihop till en del av digitalFoto... Dessutom upptäckte jag att de flesta grejerna som var intressanta kunde man läsa över en månad innan i den engelska utgåvan...:( 0 Citera
Team_fagott Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 "– Mina förväntningar är att vi ska fylla det behov som finns att läsa om filmskapande ur ett svenskt perspektiv. Och att vi ska bli den ledande tidningen inom det här området i Sverige." Vadå? finns det en konkurrans? vart? jag har inte sett till någon... o.0 digitalvideo dog väl förresten ut? har för mig att den smälte ihop till en del av digitalFoto... Dessutom upptäckte jag att de flesta grejerna som var intressanta kunde man läsa över en månad innan i den engelska utgåvan...:( Kanske lite väl smalt (ordvits) men själ prenumererar jag på smalformat och super 8 today 0 Citera
Danell Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 DgitalVideo gick ihop med DigitalFOTO. Just så var det. Var som sagt ett tag sedan jag slutatde läsa. 0 Citera
StenR Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 Kolla på Filmkrets (filmkrets.se), det är Sveriges Film- och Videoförbund dom samlar icke-kommersiella filmare i Sverige. 0 Citera
Pace Postad 18 februari 2007 Postad 18 februari 2007 Bara så att ni vet, Voodoo Film omnämns givetvis i en artikel i Motion. Och gissa vem som skrivit artikeln. ;) 0 Citera
alpha60 Postad 18 februari 2007 Postad 18 februari 2007 Teknik och människa är bra för att hålla koll på svenska ankdammen. Två tidningar som man i princip måste läsa är American cinematographer och Cinefex. Otroligt bra. Om man bor i Stockholm kan man åka till Filminstitutets bibliotek i Filmhuset på Gärdet. De har en massa filmtidningar. /Fredrik 0 Citera
Jonsson Postad 19 februari 2007 Postad 19 februari 2007 Fridens kamrater! Vi kan ju alltid hoppas på att IDG gör något så ovanligt som en bra tidning. Don't hold Your breath... Alltid lika urvattnade "tester" & substanslösa produktbladssammanställningar. mutter, mutter... CAP & Design snöade in på typsnittsnavelskåderi under nittiotalets mitt, och jag tycker nog de petar sig i naveln fortfarande. Jag blev helt utelämnad åt tidningen "Aktuell Grafisk Information". Jaa ni hör, jämmer & elände, man jag skall minsann inte måla faan på väggen. Amerikanska DV Magazine bläddrar jag lite i ibland, den tycker jag är bra. De brukar släppa en DVD med lite indiefilm i samband med sitt årliga DV Expo. http://www.dv.com/ http://www.dvexpo.com/ Undrar om inte prenumeranterna fick den gratis, skall vara osagt. Monitor förresten, finns inte den längre? / Jonsson 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 19 februari 2007 Postad 19 februari 2007 American Cinematographer verkar vara helt okej, några artiklar från varje nummer är publicerade gratis på deras websida. /jan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.