Jump to content

Recommended Posts

Posted

Här lägger jag nu ut vårt nya storprojekt som vi har hållit på med i ungefär ett år, lite mindre kanske. Här har jag försökt att tänka på att klippa bra, bättre ljus och allt sådant som jag fått kritik för. Filmen är ganska lång, men det är absolut värt! Detta är en action-film med spår av komedi i, som handlar om en tävling; försten från start till mål och självklart så finns inga regler.

Se filmen här: http://www.loopingfilm.se/film.php?id=2

Bilder:

http://www.loopingfilm.se/admin/filmer/files/marathonextreme.jpg

http://www.loopingfilm.se/admin/filmer/files/marathonextremetrailer.jpg

Allmän information:

Längd: 28:28

Format: wmv

/Carbe

P.S. Kommentarer uppskattas!

Posted

Jag klarade av att kolla på hela! Nä skoja bara.

Den var rolig tyckte jag. Speciellt med ninjorna. Det dåliga var nog ljuset på vissa ställen. Lite för långa klipp som gör att filmen kan bli lite sölig ibland. Annars var den bra :D fortsätt så här :)

Posted
Jag klarade av att kolla på hela! Nä skoja bara.

Den var rolig tyckte jag. Speciellt med ninjorna. Det dåliga var nog ljuset på vissa ställen. Lite för långa klipp som gör att filmen kan bli lite sölig ibland. Annars var den bra :D fortsätt så här :)

Hehe, det var kul att du klarade av att se på hela. ;)

Hm, ja ljuset är nog kanske inte min specialitet ändå, hm hm, men du har rätt. Jag måste börja tänka mer på ljus.

Tack för kritiken, skall tänka på detta! :D

/Carbe

P.S. Vill någon mer kommentera?

Posted

Imponerande med tanke på dina första filmer ;) Underhållande med mer fantasi än tidigare. Stativ?...ja :)

Småsaker att kritisera vill du ha:

Högt ljud på effekterna...några inte tajmande.

Ljus som sagt.

Burkigt ekande ljud inomhus....kanske bättre på dvd med TV

Vad ska det bli av dej ?............imponerande ;)

/nils

Posted

Orkade bara kolla 7 minuter.

Förbättringar:

Bättre/mer ljus

Tajtare klippning!

Dessutom tycker jag att du borde ha fler olika vinklar vid fighting-scenerna, växla med fler närbilder.

Posted

ja vad ska man säga ljuset på komentatorerna var lite dåligt tycker att vissa fighting scener va riktigt bra kul ..helst den när han knuffa lill killen i början! ninjorna va rätt mesiga hehe! eftertexterna var strålande med film bredvid ;)

kortare film hade inte skadat!

Posted
Imponerande med tanke på dina första filmer ;) Underhållande med mer fantasi än tidigare. Stativ?...ja :)

Småsaker att kritisera vill du ha:

Högt ljud på effekterna...några inte tajmande.

Ljus som sagt.

Burkigt ekande ljud inomhus....kanske bättre på dvd med TV

Vad ska det bli av dej ?............imponerande ;)

/nils

Hm, tack så mycket!

Till att börja med så ÄR det bättre på dvd än på hemsidan, men det spelar ju ingen roll. Ja, vi har använt stativ.

Och att en del inte var perfekt tajmade har faktiskt med Google Video att göra, det är inte dåligt tajmade på riktigt (enligt mig då :))

Men tack så mycket! Jag skall tänka på allt du sagt men framför allt på ljuset. ;)

Posted
ja vad ska man säga ljuset på komentatorerna var lite dåligt tycker att vissa fighting scener va riktigt bra kul ..helst den när han knuffa lill killen i början! ninjorna va rätt mesiga hehe! eftertexterna var strålande med film bredvid ;)

kortare film hade inte skadat!

Haha, lillkillen var faktiskt jag ;)

Han med kepsen alltså! :)

ALLA ninjor är väl ändå inte mesiga? Men de flesta kanske.

Kul att du också kollat på filmen och tack för din kommentar! :D

Posted

jaaru, den var najs på sitt lilla sett, Imponerad på att Den långa killen faktiskt var duktig på idrott o sånt, när du flög i väg me ninja pinnarna? ( va heter såna nu igen?) det var lite fult gjort, Sen tyckte jag slagsmål scenerna var lite fula av sig av nån anledning, Annars var det bra :D

Posted
jaaru, den var najs på sitt lilla sett, Imponerad på att Den långa killen faktiskt var duktig på idrott o sånt, när du flög i väg me ninja pinnarna? ( va heter såna nu igen?) det var lite fult gjort, Sen tyckte jag slagsmål scenerna var lite fula av sig av nån anledning, Annars var det bra :D

Okej, tack! :D

Haha, ja, den långe (min bror) är höjdhoppare och tränar som en galning så det är sant. Jag tycker att det såg bra ut när jag flög, men det kan man ju också ha olika åsikter om. Det passade in tycker jag!

Posted

Såg den precis.

- Långt var det och det bestod mest av en av karaktärer som kom springande från långt håll, kommer närmare och närmare kameran och sedan ut ur bild.

+ Tyckte om inledningen med introduceringen av själva tävlingen och karaktärerna.

Posted
tycker filmens största problem är längden.. om jag har haft ditt råmaterial och klippt hade den nog blivit runt 10 min.

Eh.... lycka till! :/

Det hade du inte klarat och fått den bra alls.

Dessutom, för alla: Detta var inte tänkt bara som en internet-film!

Posted

Tycker filmen har ett kreativt berättande som facinerar och faktiskt stundvis underhåller mig. En av de klockrena scenerna är med löparen som är så snabb att ninjan försöker ta en cykel för att hinna fatt. Så klockren, eftersom det är så klassiskt "Road Runner", jag älskar det.

Som många påpekar, ljuset. Kommentatorerna såg jag inte ens, såg bara texten bakom. Samt även tighta klippen mycket mer, för så fort vi ser vad det är och strax innan vi förlorar intresset i bilden - klipp!

Sedan tyckte jag att karaktärerna var roligt gestaltade men hade gärna sett det hela gått ett steg längre emot det extrema, men det är mer min personliga åsikt.

Posted
Tycker filmen har ett kreativt berättande som facinerar och faktiskt stundvis underhåller mig. En av de klockrena scenerna är med löparen som är så snabb att ninjan försöker ta en cykel för att hinna fatt. Så klockren, eftersom det är så klassiskt "Road Runner", jag älskar det.

Som många påpekar, ljuset. Kommentatorerna såg jag inte ens, såg bara texten bakom. Samt även tighta klippen mycket mer, för så fort vi ser vad det är och strax innan vi förlorar intresset i bilden - klipp!

Sedan tyckte jag att karaktärerna var roligt gestaltade men hade gärna sett det hela gått ett steg längre emot det extrema, men det är mer min personliga åsikt.

Hm, sådana här kommentarer är väldigt intressanta och roliga att läsa, måste jag säga. Till att börja med måste jag tacka för det fins jag fått, t.ex det där med cykelscenen.

Sedan är det bara att ta till sig (igen). Ljuset var väl inte särskilt bra på en del ställen, nej. Men det ser faktiskt hyfsat ut på dvd, filmen är ju nämligen inte bara tänkt som en internetfilm.

Haha, ja, vi har försökt att göra karaktärerna så roliga som möjligt mot varandra; en är snabb och skrytig, en är stark och kan inte prata och en är lugn och fighting-gubbe (eh... eller något?). I vilket fall tycker jag att vi har lyckats väldigt bra och jag önskar alla ett gott lov! När jag tänker efter kanske inte alla har lov men de som har det önskar jag det i alla fall...

Önskar också fler kommentarer! :D

Posted
Eh.... lycka till! :/

Det hade du inte klarat och fått den bra alls.

Dessutom, för alla: Detta var inte tänkt bara som en internet-film!

det hade jag visst klarat och den hade blivit bättre.. (mindre långtråkig)

kom ihåg att man inte måste använda allt som man har filmat bara för att man har materialet! ibland måste man slänga bort scener som man tycker om för filmens bästa. det kallas "kill your darlings"

Posted

Kul film, extra kul eftersom många från familjen var engagerade, trevligt att se;) Den hade ju sina särkilda stunder som man fick hur sig ett skratt, men dem va få enligt mig, så jag tyckte den var mer action än action/komedi. Till nästa projekt kanske du ska tänka lite mer på ljuset, det var ett par gånger som solen reflekterade så starkt så karaktärerna blev alldeles vita och dem gånger då kommentatorerna pratade så var dem alldeles mörka. Men det var bra med många olika vinklar och på det flesta ställen bra musik inlaggd. Men det fanns sina platser där musiken kanske skulle kommit lite tidigare, som exempel när du tog svärdet så kan man tycka att det borde vara något "grattis" ljud, typ som från dem gamla supermario spelen då man klarat banan (fast annat ljud självklart).

Det är bara en sak jag inte riktigt kan sätta spiken på... Om det mest var från din egna familj som var med och gjorde den, hur kommer det sig att den tagit nästan ett år att göra, den var ju trots allt bara cirka 30min lång?

Posted
Kul film, extra kul eftersom många från familjen var engagerade, trevligt att se;) Den hade ju sina särkilda stunder som man fick hur sig ett skratt, men dem va få enligt mig, så jag tyckte den var mer action än action/komedi. Till nästa projekt kanske du ska tänka lite mer på ljuset, det var ett par gånger som solen reflekterade så starkt så karaktärerna blev alldeles vita och dem gånger då kommentatorerna pratade så var dem alldeles mörka. Men det var bra med många olika vinklar och på det flesta ställen bra musik inlaggd. Men det fanns sina platser där musiken kanske skulle kommit lite tidigare, som exempel när du tog svärdet så kan man tycka att det borde vara något "grattis" ljud, typ som från dem gamla supermario spelen då man klarat banan (fast annat ljud självklart).

Det är bara en sak jag inte riktigt kan sätta spiken på... Om det mest var från din egna familj som var med och gjorde den, hur kommer det sig att den tagit nästan ett år att göra, den var ju trots allt bara cirka 30min lång?

Det tog ett år att göra filmen p.g.a att vi inte hunnit filma, mamma och pappa är skilda, redigeringen tog lång tid m.m. Min bror tränar också VARJE DAG så det blev inte så lätt. Du vet, sådana där smågrejer tar ju lång tid eftersom allt skall passa... Men det tog faktiskt inte ens ett år om jag skall vara riktigt ärlig. Vi började sent på våren 2006 och det är ju inte ens vår än...

För övrigt: Tack för en trevlig och framför allt BRA kommentar från dig! :)

Sådana kommentarer är mycket lärorika måste jag säga.