gorse Postad 28 januari 2007 Postad 28 januari 2007 Bortsett från att det är roligt att det går fort, vad annars gör rendering kritiskt? Räknar man inte på dataströmmen allteftersom den ramlar in och ritar tillbaka den till disk allteftersom filmen färdigkalkulerad? Om man då har lite tålamod (och för den som är van att vänta på beräkningar), går det inte då att bara låta datorn jobba tills den är färdig? Att det förr i tiden var bra ide att inte röra datorn medan man brände en CD känner säkert de flesta (i min ålder i alla fall) till, men nuförtiden verkar man ju nästan kunna lyssna på webbradio, samtidigt som aftonbladets hemsida kan roa mig medan den kontaminerar datorn med virus. Bäst att viruskolla samtidigt medan man ändå väntar på bränningen... 0 Citera
ofstudios Postad 29 januari 2007 Postad 29 januari 2007 Bortsett från att det är roligt att det går fort, vad annars gör rendering kritiskt? Räknar man inte på dataströmmen allteftersom den ramlar in och ritar tillbaka den till disk allteftersom filmen färdigkalkulerad? Om man då har lite tålamod (och för den som är van att vänta på beräkningar), går det inte då att bara låta datorn jobba tills den är färdig? Att det förr i tiden var bra ide att inte röra datorn medan man brände en CD känner säkert de flesta (i min ålder i alla fall) till, men nuförtiden verkar man ju nästan kunna lyssna på webbradio, samtidigt som aftonbladets hemsida kan roa mig medan den kontaminerar datorn med virus. Bäst att viruskolla samtidigt medan man ändå väntar på bränningen... Haha jo det hade jag glömt, nu så finns det processorer som kan göra fyra olika räkningar sammtidigt dvs hade du haft 4 skärmar så hade du kunnat köra en application på varje "Firefox på ena, rendering från Premier på det andra etc. 0 Citera
Dark_tree Postad 30 januari 2007 Författare Postad 30 januari 2007 jag tänkte i allra början köpa ne mac ju för de e de ju som jag har arbetat me förr och kan bäst , men i och med jag ska göra ett filmjobb denan månaden samt att ja ge student dvs en fattig jäkel måste jag ta till pc :P 0 Citera
Team_fagott Postad 30 januari 2007 Postad 30 januari 2007 jag tänkte i allra början köpa ne mac ju för de e de ju som jag har arbetat me förr och kan bäst , men i och med jag ska göra ett filmjobb denan månaden samt att ja ge student dvs en fattig jäkel måste jag ta till pc :P Köp en macmini. Sexigt snygga är dom också. http://www.mactorget.nu Just nu 2 st för 4000 kr 0 Citera
Max_H Postad 30 januari 2007 Postad 30 januari 2007 Iofs cool... men att köpa en Mac som inte är Intel-baserad känns ju lite framtids-osäkert. Men det är klart att en Intel-mac är dyrare... /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.