Jump to content

Recommended Posts

Posted

1942 (6 min och 53 sek)

En film som vi gjorde på 1 dag. Detta skulle bli ett smakprov till vår sen stora krigsfilm som vi håller på att göra. Det blev en krigs komedi av något slag och möjligt den spårar ut lite i slutet men blev ändå bra. Men det får ni avgöra :). Iallfall nästa film blir större, dyrare och bättre.

Kvalitén är kass men sånt får man leva med när man ska ha den i Youtube.:)

http://www.youtube.com/watch?v=oWVKMSHr9Ck

http://img260.imageshack.us/img260/9304/194212qd.th.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/8528/194227wz.th.jpg

http://img265.imageshack.us/img265/9525/194239mi.th.jpg

Format: Flash

Längd: 6 min, 53 sek

Posted
Lite väl skakigt ibland. Titeln får mig enbart att tänka på Battlefield 1942.

Det var meningen att ha skakigt i filmen.

Sen titlen är vi osäkra på ^^ Kanske det blir 42 Years

Posted

Gubben med masken skulle jag inte vilja träffa för min egen hälsa. Band of Brothers är nog den bästa krigsfilm jag sett. Som du tycks ha som förlaga. Amatörfilm att skämta med kan man ju göra och får göra. Humor?..komedi?...Nej, det tyckte jag inte.

/nils

Posted
Även om det skulle va skagigt så vart det inte så överdrivet snyggt, dessutom var det för lite klipp. annars var det bra.

Vilket redigeringsprogramm använder du?

Jag använde Vegas :)

PS: Detta var bara en snabb grej vi gjorde utan manus och allt. Ta den inte för seriöst. Vi håller på med den "riktiga" filmen nu.

Posted
Gubben med masken skulle jag inte vilja träffa för min egen hälsa. Band of Brothers är nog den bästa krigsfilm jag sett. Som du tycks ha som förlaga. Amatörfilm att skämta med kan man ju göra och får göra. Humor?..komedi?...Nej, det tyckte jag inte.

/nils

Detta var absolut inget med Band of brothers att göra. Jag valde bara deras låt inget mer med saken att göra. Om du tyckte att jag försökt härma band of brothers eller något har du bara fel

Posted

För mycket skakig kamera det var väldigt distraherande. Jag gillade inte scenen när "I know you" kommer upp. Personerna kom för mycket ur bild och det kändes väldigt väldigt dåligt utfört. Musiken var bra. Maskerna var väl helt okej, lixom vapnena. Jag försöker att anstränga mig att hitta bra grejer men det är svårt då jag inte vill låta alltför kritisk. Storyn var en enda soppa, men antar att det skulle vara så eftersom det var en komedi..

ingen färgkorrigering?

Vapenljuden var bra men de kändes dock påklistrade eftersom man varken såg explosioner, rök eller splitter i bild. Hmm..

Skådespelet var godkänt även om det kunde varit bättre!

Nåja, ni vet nog det mesta felet med denna film. Nu hopas jag ni gör en kanonfilm av den "riktiga"! =)

Posted
För mycket skakig kamera det var väldigt distraherande. Jag gillade inte scenen när "I know you" kommer upp. Personerna kom för mycket ur bild och det kändes väldigt väldigt dåligt utfört. Musiken var bra. Maskerna var väl helt okej, lixom vapnena. Jag försöker att anstränga mig att hitta bra grejer men det är svårt då jag inte vill låta alltför kritisk. Storyn var en enda soppa, men antar att det skulle vara så eftersom det var en komedi..

ingen färgkorrigering?

Vapenljuden var bra men de kändes dock påklistrade eftersom man varken såg explosioner, rök eller splitter i bild. Hmm..

Skådespelet var godkänt även om det kunde varit bättre!

Nåja, ni vet nog det mesta felet med denna film. Nu hopas jag ni gör en kanonfilm av den "riktiga"! =)

Helt rätt :) Jag verkligen tänka på det du sa och göra det bättre på långfilmen.

Posted

Vet ni var man kan köpa armé kläder? Helst en affär och inte via internet. Varit på ÖoB och köpte skjorta och mössa. Sen kanske det finns på second hand affärer? Någon som vet?