Swe__ Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Vad tror ni, skulle kyrkoherden gå med på att spela in en komedi i en kyrka? 0 Quote
_nemo_ Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Fråga honom istället för oss vettja..... 0 Quote
Sommarkatze Posted January 11, 2007 Posted January 11, 2007 Beror väl på vilken sort av humor? kanske inte den bästa om du ska just driva om kristendomen? :P Men som sagt, Fråga, 0 Quote
Swe__ Posted January 11, 2007 Author Posted January 11, 2007 Varför inte? Tja, jag vet inte. Möjligen för att det är ett "heligt hus" och så vidare:p sketchen är väl inte riktigt något hån mot kristendomen men mer lite skämt om komiska saker i kyrkan liksom, äh, jag får väl ringa och fråga... Tänkte om någon här hade någon erfarenhet av det liksom:) 0 Quote
Luzer Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Kyrkan är väl alltid öppen ;) Du kan ju smyga dit på natten nån helt vanlig icke kyrklig helg och spela in lite i smyg...usch, nu hamnar jag garanterat i helvettet :( 0 Quote
Coca Cola och Film Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Jag var med och spelade in en film i en kyrka en gång, var inga som helst problem. Det enda problemet var att vi skulle ha rökmaskiner i kyrkan men det fick vi inte. :( 0 Quote
gorse Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Rök kan skada artefakter i kyrkan så det var säkert inte av religösa skäl utan pragmatiska. 0 Quote
Coca Cola och Film Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Jaha, det visste jag faktiskt inte så det var säkert därför. Vi hade nån sorts kolsyrerök om jag inte minns fel, gäller det samma för det? 0 Quote
larsson12 Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Man ska alltid visa respekt när det gäller platser som är till för religiösa sammankomster. Som så många säger så är det bara att ringa eller gå dit och fråga. 0 Quote
gorse Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Med rök, är det oftast så att de flesta vet inte vilken rök som är oskadlig och inte. Men all rök gör alltid nån sorts påverkan, mer eller mindre. Ibland är påverkan försumbar och då kallas den ofarlig. Men den ansvariga har antagligen fått instruktionerna eller har förställningen att rök skadar och då blir det hans ord som gäller. Vad det gäller de religiösa aspekterna så är det klart att man skall ha respekt för religionen, men det är sällan en vanlig kyrka är så superhelig att man måste kyssa marken innan man går på den. Jag har varit på konserter, guidade rundvandingar, konstutställningar, bröllop, begravningar och diverse tillställningar i kyrkor och det är vad det är. Vår mellanflicka hqar sovit över i sovsäck i kyrkan under hennes konfirmationsläsning och det verkade inte vålla några problem heller. Jag tror att de som inte är så kyrkligt vana, gärna överdramatiserar andäktigheten i kyrkan. Vissa kyrkor uppskattar inte tex att man går innanför koret, medan andra inte alls tycker det spelar nån roll. 0 Quote
blotarne Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 HAHAHA^ varfö inte ? beror ju somsagt med på vad det kommer handla om ? HAHA^ men annas kan det nog bli redigt sjukt braaa :D ...... Lycka till :D 0 Quote
ekan91 Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 prata med dem jag tror de går med på de, de brukar vara snälla. 0 Quote
barnholdt Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Vad tror ni, skulle kyrkoherden gå med på att spela in en komedi i en kyrka? Vilken roll fick han? 0 Quote
Film smurfen Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Kyrkan är väl alltid öppen ;) Du kan ju smyga dit på natten nån helt vanlig icke kyrklig helg och spela in lite i smyg...usch, nu hamnar jag garanterat i helvettet :( Haha, den va bra. :) Kyrkor brukar släppa in folk när det gäller sånt har jag för mig. Om det inte är bröllopp eller nån begravning eller så, det kan bli lite otrevligt. 0 Quote
gorse Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Återigen, ta med kameran till kyrkan och spela in det ni behöver utan att fråga. Finns det ingen skylt så är det bara att filma. Själv brukar jag dock försöka unvika att släpa med alla grejor jag har utan gå och hämta det jag behöver allteftersom. Om någon kommer, ta lite konstpaus och observera om de verkar vilja ha ett privat ögonblick. Respektera om så är fallet. Annars är det bara att filma på. Ett lysande ögonblick att filma är söndagseftermiddagar efter gudstjänst. Då är det pyntat och ibland är ljusen fortfarande tända. Skitsnyggt. 0 Quote
Jonyverse Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Jag har varit med på filmningar i kyrkor minst två gånger. Vad jag vet var det inga problem att få "välsignelse" för det. Ena gången var det ett dop på gång så vi fick skynda på som fasen och rigga/filma/plocka ner och försvinna. Men det var helt ok att sätta upp ljus och dra kabel. Nästan alla är tillmötesgående om man frågar snällt. Veckans off topic: Enda gången jag öht minns någon reagera riktigt negativt var i mitten av 80-talet när vi körde en scen på stan en söndag, då en gubbe i kostym inte fick tillräckligt bra svar på vad vi gjorde. När han packat in familjen i skryt-mersan stod han å gasa på tomgång i 20 minuter för att jävlas med oss medan frun skämdes. Just den scenen var det inget synkljud på ändå... ha ha! 0 Quote
frasimmat Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Men du får lova att inte svära i kyrkan! då blir lilla farbror gud sur förstår du :P 0 Quote
Recommended Posts