Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon som kan rekomenderera någon bra tidning att prenumerera på som handlar mest om redigering men även digitalfoto? Sitter själv hemma och redigerar på amatörnivå och behöver då och då lite tips.

Tack på förhand

Erik Ö

Postad

Uhh, Digital Video är riktigt dålig. Jag köpte ett ex för ett år sen och höll på att få krupp över alla stavfel, grammatikfel, och även att de hade fel bilder i ett kameratest. Trodde att det var en engångsföreteelse, så jag köpte nästa nummer och det var precis likadant. Dessutom verkar de mest översätta engelska artiklar (och inte särskilt bra), så köp andra. Tyvärr vet jag inte vilka...

Postad

Kolla ditt närmaste bibblotek. Dom brukar premuniera på det mesta tidningar. Något utbud om redigera filmer osv måste de ha. Lättare kanske att jämnföra tidningarna där när man kan läsa och bläddra lite i dom än som paracelsus gjorde och köpte två nummer som inte var bra. Ett tips.

Postad

Digitalvideo har lagt ner... (även den engelska utgåvan tror jag, då de hade "exakt" samma innehåll, fasst en månad snabbare) dom finns tror jag nu bara inbyggd i DigitalFoto.

Cinefex har jag funderat på... men inhandlingspriset är för mig för dyrt...

Monitor har jag bara hört talas om... inte läst själv.

Finns ju några "filmtidningar" i piteås bibliotek, men ingen som berör film-/videoskapande, bara "recensionstidningar"...

Fler förslag?

Postad

Jag prenumererar sedan 7-8 år på Videomaker som innehåller en del. Men artiklarna är ofta ganska ytliga. De har också marknadsöversikter som kan vara intressanta. Varje månad finns det ett antal ganska genomarbetade tester på nya produkter inom video/kameror/redigeringsprogram mm.

Postad

Tack alla för goda råd!

Jag tror faktiskt att jag börjar med biblioteket för att se vad dom har och för att jämföra. Man glömmer lätt att biblioteket finns och vilka resurser som bjuds där (förutom böcker).

Med vänlig hälsning

Erik Ö

• 4 månader senare...
Gäst bollyn
Postad

Det är sant att Digital Video har laggt ner men i stellet så har dom laggt in 30 sidor Digital Video i Digital Foto Men gillar man bara Digital Video så är det ganska onödigt att köpa en tidning med foto som bara har lite video i slutet.:l

Postad

Engelska Digital Video är väl rätt ok, hette förut Camcorder User och var iaf då riktigt bra. Sen så får ni väl inte glömma svenska Filmkrets!

Postad

IDG kommer ju ut med en ny tidning som heter Motion också - har inte ens läst första numret. Ges ut av samma gäng som gör CAP & Design som brukar ha rätt hög kvalitet både på innehåll, layout och språkligt bruk. Någon som läst?

/Max

Postad

Fick ett nummer av motion hemskickad på posten av ngn anledning. Riktigt inspirerande och välgjord tidning. Tror faktiskt att jag ska börja prenumerera.

Test och längre repotage och inte en massa direktöversatta engelska grejer. Rekomenderas. Vore kul om den tidningen fick växa och bli ännu bättre.

Kom precis hem från Spanien, där finns en tidning som heter cameraman.. kul tidning men på spanska..

• 2 veckor senare...
Postad
Jag prenumererar sedan 7-8 år på Videomaker som innehåller en del. Men artiklarna är ofta ganska ytliga. De har också marknadsöversikter som kan vara intressanta. Varje månad finns det ett antal ganska genomarbetade tester på nya produkter inom video/kameror/redigeringsprogram mm.

Hej!

Jag tycker att den låter intressant nog att provläsa...

Är den tidningen på svenska eller engelska?

Pris?

Var får man tag i den? (hemsida eller adress, tel...)

Mvh

Joel.N

Postad
Uhh, Digital Video är riktigt dålig. Jag köpte ett ex för ett år sen och höll på att få krupp över alla stavfel, grammatikfel, och även att de hade fel bilder i ett kameratest. Trodde att det var en engångsföreteelse, så jag köpte nästa nummer och det var precis likadant. Dessutom verkar de mest översätta engelska artiklar (och inte särskilt bra), så köp andra. Tyvärr vet jag inte vilka...

Köpte Digital Foto härom dagen och även där hade engelska illustrationer till en till synes svensk artikel. Jag tror att de köpt en engelsk artikel som de översatt. Det gör i och för sig ingenting för artikeln var inte speciellt bra, heller :-(

Då måste det ju vara bättre att köpa orginaltidningarna istället. Vilken rekommenderas?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...