Gå till innehåll

Kort hjälp till en story


LudvigHolmkvist

Recommended Posts

Jag ska börja med en ny film som jag tänkt att den ska handla om växthuseffekten, problemet är att jag inte har kommit på en story som håller..har ett x antal ideér men det finns många nackdelar med dem. Nu är det så att jag inte vill göra en faktafilm utan den ska kännas som en riktig kortfilm, kanske inte med så mycket drama men den ska ha en påhittad story med korrekt fakta...All min research är klar så för min del är det bara att sätta igång med manusskrivandet men då är som sagt problemet att jag inte får några ideér.. Har ni någon kort story som ni kan bidra med så är jag evigt tacksam...

 

Peace...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Tja, du kan ju alltid göra som i Day After Tomorrow, växthus effekten bildar en ny istid eller att någon konstig sjukdom drabbar jorden och huvudpersonen måste hämta något.

 

Kometer slår ner och förstör kända städer.

Människor blir muterade (kanske lite för mycket sci-fi)

Vulkan utbrott förstör jorden.

Luften tar slut.

 

Ja, så kan man forsätta i evigheter!

Länk till kommentar
Share on other sites

Placera folk i ett sandlandskap (typ öken), där de förtvivlat försöker göra sånt de tidigare gjorde med lätthet på fast mark - cykla till jobbet, spela ishockey, eller golf (ständig sandbunker), köra bil, klippa gräset. Ökenlandskap kanske inte de facto är det yttersta scenariot vad gäller växthuseffekten, men du förstår nog vad jag menar. Du som gjort research - vad är det yttersta scenariot?

 

Det vore nog fasligt opraktiskt om växthuseffekten fick nyttja alla hästkrafter den har. Med lite humor kan man kanske få nånting sagt.

 

Eller också kan du köra "kolla-vad-äckligt-svarta-lungor-man-får-av-rökning"-metodiken.

Länk till kommentar
Share on other sites

En sorts dystopi med öken landskap skulle vara roligt tycker... om du ska spela in den sen går det kansek att använda något nedlagt grustag..

 

om du vill få fram fakata kan du använda dig av framtid, en karaktär som är född i detta till stånd vill veta vad som hände av en av de "äldre" som var med när det hände..

 

eller en utopi som berättar hur bar det kan bli.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...