Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

yepp, jag har redan testat o dra ner velocity men gillar inte effekten, blir för hackigt.

Hur gör jag för att få en schysst slowmotion utan hack, om ni förstår vad jag menar.

tack tack

Postad

Finns program som generar (hittar på egna) frames så att slowmotion effekten blir mjukare. För detta behövs antingen en plugin eller bättre program. Till Final Cut kör jag Eureka!'s Slow motion plugin.

Det kan också ha med att din kamera inte skjuter tillräckligt många frames.

På en videokamera är det 25(?) fps men om du använder en stillbildskamera med videofunktion kan FPS ligga på typ 15.

Postad

Det är väldigt svårt att få en hyfsad slow-motion med en vanlig videokamera och omöjligt att få en snygg slow-motion. Som inlägget innan nämner använder en videokamera 25 fps och om vi säger att vi i efterarbetet vill dra ner hastigheten med hälften så förlängs alla dessa klipp så att det blir 12,5 fps. Med andra ord - det blir fult och hackigt.

För att få en snygg slow-motion behöver man med andra ord en "hög hastighets"-kamera som använder sig av mer än 25 fps...

Postad

haha, shit vilken kamera. men återigen så är det nog där problemet ligger. om du bara pekat å skjutit med den kameran utan att tänka på shutterspeed å liknande så får du samma material (hastighetsmässigt sett) som en dv-cam för 3999:-.....

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...