soulpat Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 yepp, jag har redan testat o dra ner velocity men gillar inte effekten, blir för hackigt. Hur gör jag för att få en schysst slowmotion utan hack, om ni förstår vad jag menar. tack tack 0 Citera
precision motion Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Är inte så insatt i vegas men der med att det blir hackigt har nog med det filmade materialet att göra.. 0 Citera
soulpat Postad 20 december 2006 Författare Postad 20 december 2006 nej, det är inte det. ska försöka lägga upp en film. annars ligger den här tråden fel, kan nåon mod flytta den till digitala effekter :) 0 Citera
andreasw Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 Finns program som generar (hittar på egna) frames så att slowmotion effekten blir mjukare. För detta behövs antingen en plugin eller bättre program. Till Final Cut kör jag Eureka!'s Slow motion plugin. Det kan också ha med att din kamera inte skjuter tillräckligt många frames. På en videokamera är det 25(?) fps men om du använder en stillbildskamera med videofunktion kan FPS ligga på typ 15. 0 Citera
MovieMaker Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 Det är väldigt svårt att få en hyfsad slow-motion med en vanlig videokamera och omöjligt att få en snygg slow-motion. Som inlägget innan nämner använder en videokamera 25 fps och om vi säger att vi i efterarbetet vill dra ner hastigheten med hälften så förlängs alla dessa klipp så att det blir 12,5 fps. Med andra ord - det blir fult och hackigt. För att få en snygg slow-motion behöver man med andra ord en "hög hastighets"-kamera som använder sig av mer än 25 fps... 0 Citera
soulpat Postad 24 december 2006 Författare Postad 24 december 2006 jag använder en sån här :) http://www.garyolsen.com/GoClarke/Videoaudio/jvc_camera225pixels.jpg så kameran är det ingen fel på. finals cut slow motion funka rhur bra so m helst, blir mjukt o fint. men så fort jag gör det i vegas blir de hackigt o grejjer. Finns det kanske nån slowmition effekt man kan ladda ner som funkar i vegas? 0 Citera
LudvigHolmkvist Postad 25 december 2006 Postad 25 december 2006 asså det var länge sedan jag använde vegas och jag vet inte vad är du har testat så att det blir hackigt men testa att hålla inne någon knapp (troligtvis ctrl) och dra ut klippet, eller det kanske det du testa.. 0 Citera
trezpasser Postad 26 december 2006 Postad 26 december 2006 haha, shit vilken kamera. men återigen så är det nog där problemet ligger. om du bara pekat å skjutit med den kameran utan att tänka på shutterspeed å liknande så får du samma material (hastighetsmässigt sett) som en dv-cam för 3999:-..... 0 Citera
Max_H Postad 26 december 2006 Postad 26 december 2006 Låter som det saknas frameblending eller liknande... /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.