Salmonsson Postad 11 december 2006 Postad 11 december 2006 Tänkte jämt bara höra ifall någon vet någon grupp/artist/låt som låter något liknande som tex. Slipknot, men framför allt Fear Factory. Tung, snabb hårtrock,punk, industrial eller vad det nu är för gener på musiken. Gärna någon låt untan sång vore en stor fördel. 0 Citera
Christian van Caine Postad 11 december 2006 Postad 11 december 2006 Skulle iof inte kalla Slipknot för industrial, men vill du ha bra industrial så rekomenderar jag Das Ich, Wumpscut, Suicide Commando, Skinny Puppy & Cat Rapes Dog. EBM, Electric Body Music, brukar vara snabbare & med en mer markerad bassline: Funker Vogt, Front 242, Frontline Assembly & Project Pitchfork för att nämna några bra. 0 Citera
steflund Postad 12 december 2006 Postad 12 december 2006 Tänkte jämt bara höra ifall någon vet någon grupp/artist/låt som låter något liknande som tex. Slipknot, men framför allt Fear Factory. Tung, snabb hårtrock,punk, industrial eller vad det nu är för gener på musiken. Gärna någon låt untan sång vore en stor fördel. Jag kanske kan tåta ihop ngt? Håller i regel på med lite tyngre och argare saker då det är sån där gåpåig musik! =) Vad är det till? 0 Citera
Salmonsson Postad 13 december 2006 Författare Postad 13 december 2006 Alltså det ska bara vara en tung, snabb trumningar, lite sköna snabba gitarr riff, bas som spelas snabbt för att höja "snabbheten" i filmen. Alltså det är så fruktansvärt svårt att förklara :P . Men äger du möjligtvis msn/hotmail/e-mail så kan jag skicka en låtsnutt på något liknande ? För jag skulle vilja ha hjälp med att få tag på en låt, och det vore ju så extremt mycket bättre, roligare ifall det inte var från någon känd artist, ifall du förstår vad jag menar :). 0 Citera
andreasw Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 kan du inte komponera egen musik? T.ex i Garageband om du har tillgång till en mac. Panodil använder musik komponerad i Garageband (vilket följer med gratis på alla morderna macar) i sina reklamfilmer på tv. 0 Citera
Bigmackorgen Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Tja.. Death e ju jävligt snabba i några av sina låtar.. 0 Citera
steflund Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 [...] Men äger du möjligtvis msn/hotmail/e-mail så kan jag skicka en låtsnutt på något liknande ? För jag skulle vilja ha hjälp med att få tag på en låt, och det vore ju så extremt mycket bättre, roligare ifall det inte var från någon känd artist, ifall du förstår vad jag menar :). Jag har lagt till dig på msn, men jag tror vi missat varandra eller ngt. 0 Citera
Salmonsson Postad 29 december 2006 Författare Postad 29 december 2006 kan du inte komponera egen musik? T.ex i Garageband om du har tillgång till en mac. Panodil använder musik komponerad i Garageband (vilket följer med gratis på alla morderna macar) i sina reklamfilmer på tv. Garageand?Panodil? alltså du snackar med en som kan YTTERST lite om saker och ting som har med musik och program att göra :P 0 Citera
Salmonsson Postad 29 december 2006 Författare Postad 29 december 2006 Tja.. Death e ju jävligt snabba i några av sina låtar.. Kanske inte death jag menar, men något som liknar detta. http://www.youtube.com/watch?v=5J_fnz24-c0 http://www.youtube.com/watch?v=r5X8p9W4VkM eh, vad fasen vet jag, är nöjd med det mesta, bara det är snabb musik som höjer pulsen, eller ondskefull lugn musik som finns i Lucio Fulci´s filmer så är jag nöjd. 0 Citera
septictank Postad 2 januari 2007 Postad 2 januari 2007 rob zombie gör mycket musik som skulle kunna användas i film 0 Citera
septictank Postad 2 januari 2007 Postad 2 januari 2007 kan du inte komponera egen musik? T.ex i Garageband om du har tillgång till en mac. Panodil använder musik komponerad i Garageband (vilket följer med gratis på alla morderna macar) i sina reklamfilmer på tv. finns detta till pc också, eller bara mac? 0 Citera
tomgrejs Postad 3 januari 2007 Postad 3 januari 2007 bandet du söker heter thrice. spelar en slags musik du letar efter. och har gjort all slags musik. inte minst filmmusik! 0 Citera
Headman Postad 3 januari 2007 Postad 3 januari 2007 Sum 41, Trapt är bra Punk rock band med snabba låtar 0 Citera
steflund Postad 5 januari 2007 Postad 5 januari 2007 finns detta till pc också, eller bara mac? Det finns bara till mac faktiskt, tyvärr vet jag inget om hur bra gratis-programmen till PC är, men jag vet att det finns sådan. Ofta får man med en användbar version av ngt av de stora programmen då man köper ett ljudkort eller en keyboard. Kolla det om du är intresserad. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.