Gå till innehåll

Tycker du att jag skall slösa pengarna på CompositeLab för att få bättre ljus?  

15 medlemmar har röstat

1. 1. Tycker du att jag skall slösa pengarna på CompositeLab för att få bättre ljus?

• Ja
      3
    • Nej
      8
    • Blank röst
      4

Recommended Posts

Postad

Hej! Nu är det ni som avgör om jag skall slösa pengarna på CompositeLab eller inte! Rösta på omröstningen som jag skickade med.

Detta gör jag för att jag inte kan bestämma mig själv.

Postad
Vad behöver du det till och varför inte tanka demot och ta reda på det själv?

Jag har redan tankat hem demot, men jag vet inte riktigt. Vi får se hur det går i omröstningen!

Postad

Ganska dumt att ha en omröstning på en sån här fråga.

Dels för att dom som röstar inte vet hur stora krav du har och hur villig du är att lära dig, de vet bara du.

Och sen är det nog ganska stor risk att folk röstar nej för att dom tycker CompositeLab är dåligt, jämfört med t.ex. After Effects som dom själv "köpte" väldigt billigt på nån torrent-sida på internet.

Så jag tror det är bäst att du testar det ordentligt och bestämmer dig för om det är värt pengarna.

Postad

Haha, ta inte illa upp, men denna tråden var jävligt löjlig. Du bestämmer väl själv vilka program du ska skaffa.

Låter du oss bestämma kanske du ångrar dig senare och vem har du då att skylla på ? Oss ? :)

Postad
Ganska dumt att ha en omröstning på en sån här fråga.

Dels för att dom som röstar inte vet hur stora krav du har och hur villig du är att lära dig, de vet bara du.

Och sen är det nog ganska stor risk att folk röstar nej för att dom tycker CompositeLab är dåligt, jämfört med t.ex. After Effects som dom själv "köpte" väldigt billigt på nån torrent-sida på internet.

Så jag tror det är bäst att du testar det ordentligt och bestämmer dig för om det är värt pengarna.

Haha kan de bli mer sanning i dom där ca 50 orden ? :)

Postad
Pluggar man (vilket du verkar göra..?) finns det ju studielicenser av ganska många program... bla Adobes produkter, Avid mfl.

/Max

Sant, men det är fortfarande inte pengar man bara tar från spargrisen hursomhelst. Sen tycker jag After Effects är lite overkill om man bara vill göra lite hobbyfilm.

carbe, Jag tycker lätt att du ska skaffa CompositeLab, inte för jag fattar hur du ska få bättre ljus på ett digitalt sätt, men om du tycker att dina filmer blir roligare att göra får du det också lättare att lära dig och det är viktigast i nybörjarstadiet. Det spelar ingen roll resultatmässigt om du väljer att köpa CompositeLab eller inte, eller AE för den delen, det är själva filmandet med bildkomposition, dramaturgi osv som kommer att avgöra om din film är bra eller inte. Gör effektfilmer till att börja med om det är kul, du lär dig hela tiden och vips är du mogen att filma någonting verkligen seriöst.

Postad
Sant, men det är fortfarande inte pengar man bara tar från spargrisen hursomhelst. Sen tycker jag After Effects är lite overkill om man bara vill göra lite hobbyfilm.

Också sant... men om Composite Lab kostar 149 dollar (eller så) och en studentlicens av tex AE, Avid, Combustion eller vad det nu må vara kostar runt 2.500:- så känns det inte som en omöjlighet...

Men jag har ju aldrig ens öppnat Composite Lab så jag ska kanske hålla tyst innan jag provat... ;)

/Max

Postad
Också sant... men om Composite Lab kostar 149 dollar (eller så) och en studentlicens av tex AE, Avid, Combustion eller vad det nu må vara kostar runt 2.500:- så känns det inte som en omöjlighet...

Men jag har ju aldrig ens öppnat Composite Lab så jag ska kanske hålla tyst innan jag provat... ;)

/Max

Oj, jag trodde vi snackade några hundringar på sin höjd. Hmm, vad fick jag det ifrån? :p FXhomes produkter ska ju vara bra efter första AlamDV, men jag har aldrig provat själv. En kompis hade AlamDV och det var ju pinsamt inkompetent program. Slutrenderingen bestod av screencapture - så satt man med nåt annat medan man rendera var det det som fastna på filmen. :o

Postad

Mm, AlamDV 1 och 2 är inga höjdare, men CompositeLabs och EffectLabs verkar vara riktigt kompetenta.

Dock så gillar jag inte riktigt att dom verkar köra mycket med "färdiga" effekter, vill man ha en mynningsflamma så väljer man den funktionen och inte att man "blandar" olika plugins för att skapa en egen mynningsflamma.

Dock så är det ju riktat till nybörjare, så jag kan ju förstå varför.

Postad

Tack för alla svar! Tur att tråden inte spårade ut (än) vilket många trodde. Jag får se hur jag gör, den här omröstningen är mest till för att se vad ni hade gjort även om den kanske inte var sådär oerhört nödvändig.

Postad
Tack för alla svar! Tur att tråden inte spårade ut (än) vilket många trodde. Jag får se hur jag gör, den här omröstningen är mest till för att se vad ni hade gjort även om den kanske inte var sådär oerhört nödvändig.

Dom som röstat nej hade antagligen tankat ner After Effects, lyssna inte på dom :)

Postad

Men alltså, varför rösta blankt på en såhär onödig omröstning? De som gjorde det kunde ju likagärna skitit fullständigt i hela tråden/omröstningen???

Sedan måste jag tillägga att jag fortfarande tycker att du ska satsa/lägga pengarna på ljussättning/ljusutrustning.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...