palle Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 Hejsan, jag satt här och funderade på att anordna en tävling på min hemsida där man kan vinna 1.000:-, tävlingen skulle gå ut på följande... Man kommer att få tillgång till X antal klipp i .mp4 format Man får tillgång till X antal låtar i .mp3 eller .wav Den snyggaste videon som redigerats med hjälp av de klipp som finns och de låtar som finns vinner. Då kommer mitt lilla frågetecken... säg att någon sätter ihop en skitsnygg video och jag sedan vill använda den som promo på sidan, måste det finnas en överenskommelse att jag får använda mitt eget material som är ihopsatt av någon eller är det fritt fram eftersom allt material är mitt eget? morsning 0 Quote
pld Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 Hej! Det låter som en bra tävling, när blir den av? När det gäller din fråga så kan man väll skriva en regel att det som klipps och skickas in till dig äger du och har rättigheter till att vissa på din hemsida. /Jesper 0 Quote
Java ex Machina Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 visst jag tycker det låter som en jättebra idé. så länge man får cred för vad man gjort ser jag inga problem med att lägger upp den på hemsidan (förutsatt att det är du som äger rätten till själva musiken och klippen som används alltså). Hur hade du tänkt att vinnaren ska väljas ut? är det av en jury eller handlar det om onlineröstning? För är det onlineröstning, se till att man måste logga in för att rösta, cookies funkar inte. Se bara vad som hände på Garage om films tävling. totalkaos. 0 Quote
palle Posted November 20, 2006 Author Posted November 20, 2006 Tanken är att tävlingen ska vara i början av 2007, exakta datum är inte satta än. Vinnaren kommer att utses av en jury på 3 pers. 0 Quote
carbe Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Skriv här på Voodoo Film Forum när tävlingen är, så att vi har chans att vara med då! :P 0 Quote
video_sync Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Sjukt kul! Meddela gärna i god tid ! 0 Quote
Farfar Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Låter kul måste nästan delta i den sen 0 Quote
Rabies Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Hur lång tid kommer tävlingen att sträcka sej över? kommer materialet vara komprimerat? 0 Quote
palle Posted November 27, 2006 Author Posted November 27, 2006 Hur lång tid tävlingen kommer pågå är inte klart ännu, men det rör sej om 1-2 månader. Materialet kommer vara komprimerat och det är väl den största nackdelen då det alltid är roligast med bästa kvalle, både som resultat och i redigeringen! Kommer dock försöka hålla en ganska hög kvalle ändå. Vilket format föredrar ni att importera till redigeringen, avi? 0 Quote
pld Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Vilket format föredrar ni att importera till redigeringen, avi? Ja, avi är nog bäst! /Jesper 0 Quote
Danell Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 AVI. Öåter som en sjukt kul tävling. Bara att ha något att öva och exprementera på är kul! Kommer man få använda filer, effekter m.m i klippningen? 0 Quote
Danell Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Ett tips! Sök pengar från din regionala filmorginisation eller vad det heter. Som vårat Film i Öst här i östergötland. De är säkert pepp på en sådan tävling och kan bidra med vinster m.m. Lycka till! 0 Quote
odinlundin Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 När tror du att tävlingen börjar? :) Läs lite högre upp i tråden så får du svaret.... början på 2007, men du kanske menade exakt datum. 0 Quote
carbe Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Ja, det menade jag. Men man kan ju börja göra filmen nu. Skulle du kunna säga alla "regler" också? Det vore väldigt bra att veta hur man skall göra filmerna, och vad man skall följa sig efter. 0 Quote
EliteMachine Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Ja, det menade jag. Men man kan ju börja göra filmen nu. Skulle du kunna säga alla "regler" också? Det vore väldigt bra att veta hur man skall göra filmerna, och vad man skall följa sig efter. Läs hela tråden så förstår du varför du inte kan börja nu... och på samma gång så får du ett grepp om själva grundkonceptet/reglerna... 0 Quote
palle Posted November 29, 2006 Author Posted November 29, 2006 Ett tips! Sök pengar från din regionala filmorginisation eller vad det heter. Som vårat Film i Öst här i östergötland. De är säkert pepp på en sådan tävling och kan bidra med vinster m.m. Lycka till! Intressant, ska ge det en chans så får vi se om priserna blir ännu bättre, grym idé! Precis som EliteMachine sa så kan man inte börja än då man bara kommer kunna använda sej av de klipp som kommer finnas ute på sidan, som enbart är för tävlingen. Kommer man få använda filer, effekter m.m i klippningen? Alla medel är tillåtna så länge man använder sej av de klipp vi tillgodoser de tävlande med. 0 Quote
Danell Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 YEAS!!! Bra att ni tillåter alla medel. Ännu roligare! Att söka pengar tycker jag är ett absolut måste! För fan, gör något stort av det !!!:D 0 Quote
carbe Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Läs hela tråden så förstår du varför du inte kan börja nu... och på samma gång så får du ett grepp om själva grundkonceptet/reglerna... Jag menade att jag kan börja göra filmen nu även om tävlingen inte startat ännu. :) Eller? 0 Quote
pld Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Jag menade att jag kan börja göra filmen nu även om tävlingen inte startat ännu. :) Eller? Vad jag har uppfattat tävlingen så får du material av den som ordnat tävling som du ska klippa med så du får inte använda ditt egna material. /Jesper 0 Quote
palle Posted December 1, 2006 Author Posted December 1, 2006 Det är korrekt uppfattat, däremot får du lägga vilka effekter du vill på de klipp som vi tillgodoser de tävlande med. 0 Quote
andreas ljung Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 låter skitkul! AVI blir nog bäst efter som det fungerar i de flesta program 0 Quote
Recommended Posts