Gå till innehåll

Musikvideo till låten "Something sweet and beautiful is killing me" - The York

Recommended Posts

Postad
rätt snyggt, funderat på att deinterlancea ?

Ursäkta en newbie, vad innebär det? Kan det ha att göra med mina streck som jämt förekommer i mina exporteringar? Hur får jag bort de isf?

• 2 veckor senare...
Postad
Ursäkta en newbie, vad innebär det? Kan det ha att göra med mina streck som jämt förekommer i mina exporteringar? Hur får jag bort de isf?

genom att deinterlacea ;) Lite olika beroende på program, men i premiere gör du det tillexempel under inställningarna i exporten. Googla eller sök på voodoofilm annars. (strecken kallas interlace)

• 2 veckor senare...
Postad

Tycker den är bra! Gillar också svartvitt. Tycker den där "anonyma" grejen med att man inte riktigt urskiljer ansiktena är skön. En fråga: Hur delade du upp filmtagningen? Antar att du bara använt en kamera. Körde de igenom låten en gång per kameravinkel?

• 3 veckor senare...
Postad
Tycker den är bra! Gillar också svartvitt. Tycker den där "anonyma" grejen med att man inte riktigt urskiljer ansiktena är skön. En fråga: Hur delade du upp filmtagningen? Antar att du bara använt en kamera. Körde de igenom låten en gång per kameravinkel?

Jag körde playback och sedan drog vi hela låten i varje vinkel, sedan lade jag till någon enstaka scen med handcam.

Tack så mycket kul att ni verkar gilla det, kommer snart en ny video upp här.

Postad

snyggt, dock så känns många av vinklarna alldeles för utstuderade.

dom funkar i snabba stickklipp. nu är det istortsett bara samma klipp som hela tiden återkommer. inget fel i det, men det kan lätt bli väldigt tjatigt.

en annan sak som jag saknade var en skakig kamera, en stillastående kamera blir oftast väldigt tråkigt när det kommer till just "rock´n roll".

annars bra! :)

keep up the good work!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...