Gå till innehåll

Hur gammal är Rödluvan?


Recommended Posts

Hej!

Nu är jag här igen!

 

Ni har alla hört sagan om Rödluvan, men hur gammal tror ni att hon är?

Hennes ålder nämns inte en enda gång i sagorna.

 

Ifall man ska filmatisera Rödluvan... hur gammal tycker ni att tjejen ska vara?

I min värld är Rödluvan runt åtta till tio år gammal, men min kompis tycker att hon ska vara mellan 15 - 17 år. Enligt mig så är 17 år kanske lite för mycket, men jag vill gärna ha era åsikter! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns flera 100 versioner av Rödluvan och om man ska filmatisera Rödluvan så tycker jag att man bör göra sin egen version av den och får bestämma helt själv hur gammal hon ska vara.

 

Ska det vara en kortfilm för barn? Ska Rödluvan vara en badass varulvslaktare? (för det finns såna versioner nu av klassikern) Ska det vara komedi eller skräck? Kanske en modern tolkning och den hemska skogen är egentligen en stad?

 

Skriv en egen tolkning av den och bestäm åldern på Rödluvan så att det passar historian och målgruppen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det skulle vara spännande med en modern tolkning, där Rödluvan går, precis som du säger genom en stad. Där möter hon en mördare när hon är på väg till mormor som bor på åttonde våningen i ett betonghus... Kanske inte om det ska vara barnfilm... Men omkring 10-12 år skulle jag tro att hon är.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...