A William Production Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Hej! Nu är jag här igen! Ni har alla hört sagan om Rödluvan, men hur gammal tror ni att hon är? Hennes ålder nämns inte en enda gång i sagorna. Ifall man ska filmatisera Rödluvan... hur gammal tycker ni att tjejen ska vara? I min värld är Rödluvan runt åtta till tio år gammal, men min kompis tycker att hon ska vara mellan 15 - 17 år. Enligt mig så är 17 år kanske lite för mycket, men jag vill gärna ha era åsikter! :) 0 Quote
Shelly Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Det finns flera 100 versioner av Rödluvan och om man ska filmatisera Rödluvan så tycker jag att man bör göra sin egen version av den och får bestämma helt själv hur gammal hon ska vara. Ska det vara en kortfilm för barn? Ska Rödluvan vara en badass varulvslaktare? (för det finns såna versioner nu av klassikern) Ska det vara komedi eller skräck? Kanske en modern tolkning och den hemska skogen är egentligen en stad? Skriv en egen tolkning av den och bestäm åldern på Rödluvan så att det passar historian och målgruppen. 0 Quote
Carl W Posted June 3, 2010 Posted June 3, 2010 Det skulle vara spännande med en modern tolkning, där Rödluvan går, precis som du säger genom en stad. Där möter hon en mördare när hon är på väg till mormor som bor på åttonde våningen i ett betonghus... Kanske inte om det ska vara barnfilm... Men omkring 10-12 år skulle jag tro att hon är. 0 Quote
A William Production Posted June 3, 2010 Author Posted June 3, 2010 Nja, från början så var det tänkt att det skulle vara en snällare tolkning av sagan, men jag gillade era idéer om en modern tolkning. :) Jag vill nog då också göra den lite mer våldsam, + att jag slipper leta rätt på en varg-mask! Bra idéer från båda av er, ska se vad allt leder! :D 0 Quote
theem Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 alstå jag tänker att hon inte är mer än 8. men era idéer om en modern rödluvan låter great 0 Quote
Tomtebo Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 Så gammal som du vill att hon ska vara. 0 Quote
holgersson123 Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Alltså, hon är nog runt en 7-8. Men i en modern version tycker ja att hon ska vara mer som Lisbeth Salander! Fast hon har kanske rött hår istället för en luva? 0 Quote
Dread Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Rödluvan, skall precis som ovanstående precis vara i den ålder du känner passar din film. Men att "badassa" henne för mycket gör filmen tråkig. Lägg till extra saker till filmen som gör den skrämmande och rolig. 0 Quote
Recommended Posts