Gå till innehåll

Installera E-SATA på en G5


neolit

Recommended Posts

Hej

Som rubriken tyder, så är jag intresserad av att installera (montera) en e-sata ingång (kanske utgång kallas det??) på min Mac G5. Jag har köpt en extern hårddisk med e-sata möjlighet och planerar att filma i hd framöver, så utan e-sata koppling känner jag att det kommer att bli svårt att använda min externa hårddisk.

 

Någon som vet mer om det eller kan tipsa vidare

 

Neo

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Beta.

Undrar bara om det här är rätt sort. Min mac är från slutet av 2006, inte Intel-baserat.

Om det är det, så verkar priset inte vara så farligt alls. Monteringen kanske heller inte är så komplicerad.

 

 

Neo

Länk till kommentar
Share on other sites

Om jag minns det här rätt så är det bara den sist släppta versionen av PowerMac G5 som har PCI-E(xpress) medans de andra har något annat lustigt.

 

Kolla under äpple-menyn -> Om den här datorn -> Mer info -> ...sen är jag lite osäker. Men någonstans där i listan, typ PCI-kort eller något heter det där det borde stå något om vad för sorts PCI det är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Undrar bara om det här är rätt sort.

Vad jag vet sitter det bara PCI-X i G5:an och då behöver du: http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=886400&product_id=882280

 

Jag satte i ett likadant i min dator och det fungerar klockrent. Du får fyra portar ut och med ett kabinett från Sonnettech kan du totalt ansluta tjugo diskar.

 

Bra att veta: PCI-e och PCI-X är inte samma sak vilket kan vara bra att hålla reda på. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för alla svar mina vänner. Det verkar som att jag får ringa ett samtal till Macoteket. Jag antar att med e-sata anslutning till min externa hårddisk, kommer det inte att vara några problem att placera HD-video där och redigera därifrån.

 

Neo

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...