Gå till innehåll

Sämsta filmerna ?


Stoltz

Recommended Posts

det där är bra film

 

historiens sämsta filmer top5:

 

1. molok

2. armageddon

3. 300

4. muriels wedding

5. die hard 4

 

Sämsta listan på sämsta filmer jag någonsin sett! Du kan inte ha sett mycket film. Jag har inte sett särskilt mycket jag heller, men jag kan då rakt av säga att det finns filmer av MYCKET sämre kvalite än Die Hard 4 eller 300.

Länk till kommentar
Share on other sites

Göta Kanal 2 är så dålig att det är pinsamt. Däremot så tycker jag att det finns många bra svenska filmer till skillnad mot vad vissa anser här på forumet. Bara för att det är svenskt betyder det inte automatiskt att det är dåligt.

 

Mats Findell

Grängesberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Sämsta listan på sämsta filmer jag någonsin sett! Du kan inte ha sett mycket film. Jag har inte sett särskilt mycket jag heller, men jag kan då rakt av säga att det finns filmer av MYCKET sämre kvalite än Die Hard 4 eller 300.

 

eller så har jag sett nog film för att avgöra att 300 är substanslös dynga

Länk till kommentar
Share on other sites

eller så har jag sett nog film för att avgöra att 300 är substanslös dynga

då har du inte sett tillräckligt med substanslös dynga för att avgöra att den ändå är sämst...Den gick ju iallafall att se på... det var snyggt även om det var platt... ;)

 

Jag har svårt att säga att filmer är sämst... men jag har några i dvd-hyllan som slår de flesta av dagens skräpfilmer på fingrarna när det kommer till skräpighet...

Länk till kommentar
Share on other sites

så... du tänkte lite som en sån här scen?

 

Från svenska action-rafflet "Russian Ninja"... aka "Ninja Terminator" (ej att förväxlas med en riktig ninjafilm vid det namnet tydligen)

och jag som undrade vad george lucas sysslade med under hans 20åriga avbrott från regissörsstolen...;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja 300 toppar nog min lista. Mest för att alla hårdingar älskar den. En kille i min filmkunskaps-kurs sa att den var så vacker att han nästan började grina. Då tog jag beslutet att för evigt hata den. Göta Kanal 2 är också ett exempel på en film där man slängt alla pengar på att ta alla sveriges hetaste komiker och mosa ner dem i en helt värdelös röra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja 300 toppar nog min lista. Mest för att alla hårdingar älskar den. En kille i min filmkunskaps-kurs sa att den var så vacker att han nästan började grina. Då tog jag beslutet att för evigt hata den. Göta Kanal 2 är också ett exempel på en film där man slängt alla pengar på att ta alla sveriges hetaste komiker och mosa ner dem i en helt värdelös röra.

haha... ja... i mediedesign-klassen var det en som proklamerade för alla att 300 var den mest perfekta film han någonsin sett... så lite känner jag ju igen mig där. Även om jag vägrar att diskvalificera en film bara för att en klasskamrat uttrycker sig lite vilset i sammanhanget.

 

Ja, jag tyckte den var skitkul att titta på och ungefär lika djup som en wrestlingmatch i världsklass... men skitkul att titta på... lite av samma känsla jag hade med Transformers... fasst i Transformers var känslan gånger tio och jag bara satt och asgarvade och hängde med i alla löjliga actionscener och profana Optimus-monologer... Michael Bay var perfekt där...

 

Men om det är någon film som fått mig att, gång efter annan, sitta som ett nervvrak i tårar efter Le Grand Bleu och Léon de senaste åren så är det Sunshine... men det var ju en jävligt bra film... raka motsatsen till vad vi skulle prata om här förståss;)

 

Men iallafall, jag är fortfarande emot att kalla dagens blockbusters för "sämsta filmerna?"... för hur jag än vrider och vänder på det så är inte Armageddon pinsammare än exempelvis kalkonen som var Super Mario Brothers: The Movie... Jag känner bara att det bottnar mer i brist på perspektiv än äkta skräpighet...

Länk till kommentar
Share on other sites

så... du tänkte lite som en sån här scen?

 

Från svenska action-rafflet "Russian Ninja"... aka "Ninja Terminator" (ej att förväxlas med en riktig ninjafilm vid det namnet tydligen)

och jag som undrade vad george lucas sysslade med under hans 20åriga avbrott från regissörsstolen...;)

 

den svenska film som spelat in mest pengar i usa om jag minns rätt. Ronald Reagan gav den 2 tummar upp sen gick hela usa och såg den.

 

hälften av filmens budget las på marknadsföring haha

Länk till kommentar
Share on other sites

haha... ja... i mediedesign-klassen var det en som proklamerade för alla att 300 var den mest perfekta film han någonsin sett... så lite känner jag ju igen mig där. Även om jag vägrar att diskvalificera en film bara för att en klasskamrat uttrycker sig lite vilset i sammanhanget.

 

Ja, du gör nog rätt i att se på filmen med lite mer toleranta ögon. Jag är för pretentiös och larvigt principiell för att se på 300 utan att sucka lite smått arrogant. Jag tycker ärligt talat att den är rent av ful, hela filmen är ju typ greenscreenad i ett ovanligt stort garage.

Länk till kommentar
Share on other sites

den svenska film som spelat in mest pengar i usa om jag minns rätt. Ronald Reagan gav den 2 tummar upp sen gick hela usa och såg den.

 

hälften av filmens budget las på marknadsföring haha

 

Reagan måste ha varit kraftigt sinnesförvirrad vid denna tidpunkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Reagan måste ha varit kraftigt sinnesförvirrad vid denna tidpunkt.

 

dom marknadsförde skiten ur filmen och det blev tydligen nån grej att Reagan gick och såg den o tyckte den var så jävla rolig så han rekommenderade den i nåt nyhetssammanhang efter han sett den. Så alla gick o såg den

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror någon riktig Mats Helge-fantast får säga säkert... men det ni snackar, med Ronald Reagan, om låter som Ninja Mission, inte Russian Ninja... Och Ninja Mission var bannemig bästa svenska actionrullen jag sett på denna sida av Mannen på Taket... även om den är fatalt skrattretande dålig så är den den mest sevärda av de MHO-filmer jag sett hitintills. Om ni vet var jag kan köpa Eagle Island: Ninja Mission 2 så hojta till.

 

Brittisk VTC-trailer (Witness the silent, stealthy prowess of the ninja with machineguns and exploding darts! :)):

Länk till kommentar
Share on other sites

En av de sämsta filmerna jag någonsin sett är nog Stephen Kings Cujo. Antagligen hade jag för höga förväntninar om den eftersom jag bara hade hört bra saker om den, men en film som får mig att gäspa är inget jag längtar efter att se igen :P

Länk till kommentar
Share on other sites

En av de sämsta filmerna jag någonsin sett är nog Stephen Kings Cujo. Antagligen hade jag för höga förväntninar om den eftersom jag bara hade hört bra saker om den, men en film som får mig att gäspa är inget jag längtar efter att se igen :P

huvvaligen... det finns 3 filmer som har gjort mig oresonligt förbannad så till den milda grad att jag i princip spottar fradga vid blotta tanken... så gymt att jag ofta likställer dom med militäriska experiment för psykologisk krigsföring.

 

1. Naken

2. Pestens Tid

3. Cujo

 

Skicka in mig i krig med dom 3 filmerna och jag skulle gå in i blood-thirst-mode iochmed slumpmässiga uppläsningar av titlarna...

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad är så uselt med den TV-serien?

den var riktigt dålig... det insåg jag efter 10 minuter... och det blev bara värre... och den var fan över 6 timmar lång... fick lov att ta en promenad i friska luften ner till macken för att rensa skallen så pass så att jag kunde fortsätta.

 

Det var som kinesisk vattentortyr... lite obehaglig i början... man tror man ska klara det... men innan den var slut så satt jag och formligen viftade med armarna... talade i tungor och slet mitt hår... MAKE IT STOP! I'LL DO ANYTHING!!! ANYTHINGGGGG!!!!!!

 

Jag brukar snacka om att "synka" med en film... bra synk och man hänger med i svängarna, taskig synk och man bara sitter där med ett stort "vad gör du?"-fråga i skallen konstant. Och dessa oheliga 3... dom synkade inte alls med mig. På samma vis som att jag tycker Buster Keaton är helfestlig men Charlie Chaplin är sömnpiller. Att jag tycker Liftaren är ett mästerverk medan jag snarkade med Motorsågsmassakern... så min åsikt är ju högst personlig... jag "synkade" inte med någon rollperson, någon aspekt i det filmtekniska, ingenstans... plus att hela historien var så äckligt sötsliskigt helylleamerikansk propaganda att den fick Independence Day att se ut som en uppmaning till revolt mot vita husets regering.

 

jag skrev "oresonlig" eftersom vad ni än säger... så är dessa 3 filmer några som jag aldrig kommer att acceptera... och jag har sett mången skräp i mina dar... Det är oresonligt och det är så det kommer vara... jag kommer inte backa på dessa 3 satans kreationerna... Dessa satans oheliga treenighet...

 

i kort... "don't make me start about it..." för väldigt få skulle vilja läsa vad jag skulle skriva...

Länk till kommentar
Share on other sites

den var riktigt dålig... det insåg jag efter 10 minuter... och det blev bara värre... och den var fan över 6 timmar lång... fick lov att ta en promenad i friska luften ner till macken för att rensa skallen så pass så att jag kunde fortsätta...

 

Varför fortsatte du? ;)

 

Jag läste boken innan (i början av nittiotalet, då jag läste typ 1,5 hyllmeter Stephen King), och jag tycker denna TV-version funkar riktigt bra. Jag antar att jag helt enkelt "synkar" med den. Gillade boken skarpt (särskilt den oavkortade versionen), så därför satt jag ganska väl förberedd och "i fas" med vad som komma skulle.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...