Gå till innehåll

Tjocka svarta linjer över det filmade materialet


viktim

Recommended Posts

Hjälp, jag har spelat in i 5 timmar idag, och nu när jag komm hem och skulle lägga in det i datorn, så är det nå JÄÄÄÄÄÄVLA (sry)SKIT linjer över bilden. vad ska jag göra? alltså det är panik. och jag kan inte spela om det, För det ska vara klart imorn:S

 

det är som Svarta tjocka linjer över hela bilden, och dom försvinner alldrig:S

 

snälla någon som om man kan lösa det? eller är hela min film förstörd:S?

Länk till kommentar
Share on other sites

det är lungt nu, jag hade tydligen tagit om den där scenen 3 gånger och linjerna var bara på dom 2 första.

 

Sry för att jag blev så galen.. men det löste sig iaf

 

 

Btw någon som har någon aning om varför sånna där linjer kan uppstå?

dom kan ju förstöra för en helt ju:S

Länk till kommentar
Share on other sites

Spelar du in på DV-band (som jag förmodar att du gör) så kan sådant uppstå för att det är gammalt band. Likadant har hänt för mig en gång, men då var hela filmen "överstreckad". Dock hjälpte det att banka lite på bandet. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

aa jag spelar in på DV-band.

 

men det konstiga är att på min kamera(som jag hade bandet i när jag spela in) så komm dom där sträcken fram. Men när jag bytte till skolans kamera, då försvann sträcken?.

 

fatta om jag bara hade haft min kamera, då hade jag nog fått damp. Tekniken borde vara lite säkrare

Länk till kommentar
Share on other sites

Oftast beroende på att ngt lossat från bandet och "åkt med" runt på trumman. När man snabbspolar lite eller tar ur bandet lossar det för det mesta. Men går det bra att spela upp i en enhet men inte en annan är det kanske inte så bra...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan annars testa att spela in (record) en liten bit (ca 1 sek) på bandet, förslagsvis på ett ställe som man inte kommer att använda, och sedan spola tillbaka och kolla om ränderna är kvar. Detta brukar funka i de flesta fall för mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...