Gå till innehåll

Reportagefilm inspelad helt med en DSLR-kamera


Fotoskribenten

Recommended Posts

Håller med, trevlig men känns över huvud taget som om videon är skjuten med en handhållen DSLR utan axelstativ eller något liknande samt avsaknad av extra mic eller iaf hyfsat bra extra mic. Jag kan iofs ha fel men som inbiten nörd sitter jag och stör mig på de små ryckiga skakningarna och det väldigt burkiga ljudet (vilket kan beror på lokalen som sådan också förstås). Det är synd, det tar fokus från allt det andra som tycks vara en bra produktion.

 

Berätta gärna hur du jobbade, mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Och jag ser fram mot att få titta på era produktioner med handhållen kamera, gjorda under förhållande liknande de som beskrivs ovan ;-)!!!.

 

Jag filmar ofta i liknande situationer. Jag brukar lämna ryggsäcken ute och ta med enbenta stativet istället. :-))

 

Men senaste jag filmade i en trång ånglokshytt så hjälpte nästan inte det heller utan det blev lite gungigt i 90 km/h.

Länk till kommentar
Share on other sites

att ett repotage är inspelad "helt" på en dslr är kanske inte så märkvärdigt idag.. :)

Jag tror dock som föregående redan skrivit, att det hjälpt att tagit fram riggen som låg i väskan!? för att slippa de små skakningarna och därmed den oproffsiga bilden. Annars är ju själva grejen med dslr borta och resultatet hade blivit betydligt bättre med en engkamera.

Länk till kommentar
Share on other sites

en engkamera hade nog verkligen skrämu, alla vill inte stå framför en kamera. Stabiliserat objektiv, liten riktmik och kanske enbensstativ hade jag tagit i såna lägen, kanske också en zoom h1 i fickan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...