Jump to content

Fotbollskanalen på TV4

GyrosStudio

Recommended Posts

Sitter just nu med bredvid TVn där "Fotbollskanalen" på TV4 går, och bara kände att jag var tvungen att ventilera lite.

Vad f*n håller dem på med? Jag syftar på kameravinklarna/-panoreringar, inzoomningarna och annat trams dem sitter och trixar med. Är typ åksjuk nu tack vare dessa kamerarörelser.

Blir irriterad över sånt här påtvingat "vi-ska-vara-egna-och-balla", speciellt i TV då det oftast bara blir skit av resultatet. Fokus förlorar på vad de faktiskt pratar om.

Nej tack, säger jag!

Vet inte ifall någon annan har tänkt på detta, men jag kände att jag bara behövde få det ur mig - ni behöver alltså inte svara på detta :)

Trevligt kväll!

Jag tänkte faktiskt starta en tråd om samma sak för några veckor sen! Jag trodde först att det var nåt slags skämt eller nåt. Sen tänkte jag att det måste vara några praktikanter som tagit över studion. Jag tittade en stund men jag blev så arg så jag klarade inte av det. Pinsamt!

ser den just nu på tv4.se... jaa ni... känns precis som att bildproducenten har noll koll och ständigt klipper till kameror som försöker ställa in sig... Skoj i Hundra höjdare kanske (men lite väl mycket även för filip och fredrik) men här ser det ju bara slarvigt ut...

Misstänker att deras kran är sprillans ny ;)

Kan interkommen vara sönder kanske? känns ju som att kamerakillarna inte vet om dom är i bild eller inte...

Skönt att man inte är ensam om att irritera sig över sådant här.

Håller med dig jmalmsten, sådan typ av klippning passar enbart om ens det i humorprogram alt. musik kanaler.

Är det någon som har försökt lyssna på vad dem säger under sportprogrammet? Helt omöjligt, ivarje fall för mig. Tur att jag ivarje fall inte är en sportfåne :)

• 1 month later...

När jag såg denna tråden tänkte jag att "det kan ju inte vara så illa som ni säger". MEN DET VAR DET!

Alltså man blir ju illamående så mycket som dem svänger och har sig med kamerorna.

Att dem inte kan hålla kameran still gör att jag tänker mer på det, än vad som sägs.

Dom vill kanske ge lite mystiks känsla över det, i Cold Case sverige gör dem ju på samma sätt.

jaja, gillar ändå inte fotboll:p

• 2 weeks later...
Måste bara säga att det finns inget bättre än när man ser dom som filmar. Alltid roligt att se "hur det går till" bakom scenen.

Extra roligt är det när steadicam-operatören kommer i bild.

Jo de är faktiskt sant. Men de var som så konstiga vinklar in zomnignar och sånt just i det programet.

Kollade nyss 100 höjdare med Filip & Fredrik när dom interjuvar statsminister. Man blev helt yr av alla konstig kamera vinklar. Ibland såg man dom som filmade ocskå.. Kanske var meningen vet ej.

Men att de har en sådan stil tycker jag är okej, de ska ju vara lite "roliga" och annorlunda men ett seriöst(?) program där experter pratar fotboll, där tycker jag de kan ta det lite lugnt med kameran.

Men att de har en sådan stil tycker jag är okej, de ska ju vara lite "roliga" och annorlunda men ett seriöst(?) program där experter pratar fotboll, där tycker jag de kan ta det lite lugnt med kameran.

Jo håller med man vill ju inte bli åk sjuk när man vill se ett program.

• 1 month later...