Svullo Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 Hej alla! Min kompis (Viktor) har just renoverat sin bil och ville ha lite hjälp av mig att filma första åkturen. Filmen är inte speciellt roligt att se på och det är inte nerlagt så mycket tid på att klippa ihop den. Nu har jag iaf. varnat er, men det var en vacker sensommar-/höstdag så vissa av bilderna blev rätt snygga i alla fall. Titel: inget namn http://www.starmate.se/filmer/Viktors_volvo_240_turbo_20060910.wmv http://www.starmate.se/filmer/3frames_viktor_20060910.jpg Format: wmv Längd: 02:54 Storlek: 36,1 MB 1 Citera
Podukshunz Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 Mysiga sommarbilder. Och jag som hade börjat längta till vintern.... Du skulle ju kunna använda filmen som en reklamfilm för bilturism i Sverige; finns säkert en massa turister som skulle förälska sig i dessa exotiska bilder över de svenska vidderna. 0 Citera
per720 Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 riktigt snygga bilder, vilken kamera har du använt? 0 Citera
Svullo Postad 4 oktober 2006 Författare Postad 4 oktober 2006 Tackar! Det är en Panasonic NV-GS400 jag använt. //Jonas 0 Citera
per720 Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 har du använt några speciella filter eller är det bara väljusterade inställningar? Som sagt väldigt imponerad av filmningen och bildkvaliteten. 0 Citera
MikeeP Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 ÅÅÅÅH! Äntligen någon som gör en bilfilm.... Tyckte verkligen om den!! En fråga... Har du ställt in olika bländare eller andvänder du dig av något annat (som kanske finns i nått program)??... För att få motivet skarp och bakrunden oskarp menar jag 0 Citera
Anhool Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 ÅÅÅÅH! Äntligen någon som gör en bilfilm.... Tyckte verkligen om den!! En fråga... Har du ställt in olika bländare eller andvänder du dig av något annat (som kanske finns i nått program)??... För att få motivet skarp och bakrunden oskarp menar jag Jag tyckte skärpedjupet såg väldigt fake ut. Men jag kan ha fel :) Trevlig liten film för övrigt. 0 Citera
vilcans Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 Jag har inte tittat på filmen, men när jag såg den andra bilden trodde jag att det var en modell p.g.a. det korta skärpedjupet. Vid makrofotografering så brukar man ju få extremt kort skärpedjup, något som kan avslöja att något är en modell och inte en fullskalig byggnad etc. (Särskilt i äldre filmer.) Men visst hjälper det för att få "filmkänsla", även om just den andra bilden har helt sjukt kort skärpedjup. Hur fick du till det? 0 Citera
Svullo Postad 4 oktober 2006 Författare Postad 4 oktober 2006 Tack än en gång =) Per720: Jag använde inget filter (förutom uv), jag vitbalanserade och försökte exponera rätt. MikeeP & vilcans: svaret är.. jag har självklart fuskat lite :P I aftereffects 7 finns en effekt (Lens Blur) som är användbart i vissa situationer när man vill lägga in lite dof. Det är dock ganska jobbigt att arbeta med Lens Blur.. Det tog ca 30 min att rendera att 13 sekunder långt klipp och sen blev resultatet inte riktigt vad jag tänkt mig så jag var tvungen att göra om allt igen =/ Podukshunz: Det förslaget har jag aldrig hört förut =) kul att du gillar filmen! //Jonas 0 Citera
Dario Postad 4 oktober 2006 Postad 4 oktober 2006 Jag tyckte skärpedjupet såg väldigt fake ut. Men jag kan ha fel :) I vissa scener såg "DOF-fusket" ganska bra ut, men det ser skumt ut vid scenen som filmas på långt håll och bilen åker mot kameran (mittenbilden i Svullos första inlägg). Snygga bilder i övrigt! 0 Citera
Svullo Postad 5 oktober 2006 Författare Postad 5 oktober 2006 Dario: Jag håller med dig där att det inte ser verkligt ut, men just i den bilden var det inte riktigt meningen. När jag lekte med DOF-inställningarna så blev verklighetsintrycket mycket bättre när man inte hade ställt in det så "extremt". Jag vet inte varför, men jag fastnade för det extrema =) 0 Citera
pekivan Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 coolt...vad hade du för siffror på exponeringen då?? 0 Citera
jernby film Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 I förhållade till allt blod och explosioner här är ju filmen en fröjd att se. Bra ! /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.