Foo Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Jag är rätt ny med det här med videoteknik och kan ärligt talat inte särskilt mycket om någonting. Jag hoppas jag använder rätt forum för frågan (kanske skulle passa sig bättre i videoteknik?). Jag har en liten idé om en animerad kortfilm med animerade figurer mot en "filmad" bakgrund (ungefär som Who Framed Roger Rabbit) . Grejen jag undrar lite över är vad för program man egentligen ska animera i om man på enklast sätt vill föra över animationerna till ett videoredigeringsprogram (om man nu ska använda oss av ett sådant?), typ Premiere? Jag har mest animerat i Flash, men det är väl kanske inte det bästa programet om man vill föra över det till tex Premiere. Tror jag testade det en gång för länge sen med ett mycket dåligt resultat som facit. Nu kanske samma fråga finns på forumet redan, men jag får väl försvara mig själv med att jag är desperat :) Tacksam för alla svar. Edit: Premiere kanske inte ens är rätt program att använda för att få denna effekt? 0 Quote
jernby film Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Foo-om du ska animera i FILM tycker jag först att du ska ladda ner testversioner av Adobe produkter http://www.adobe.se, Premiere och After effects, för att prova om det är något för dej. Dom här progammen jobbar i format som du kan göra film och dvd av. Du kan sen, om du vill, spara i flash som är ett "lägre format" av detta, som du kan använda till web mm. /nils 0 Quote
FILMARN Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Tjenare, jag blev medlem idag. Jag undrar om det finns något program för att göra 3D anmationer som människor, bilar mm och lägga till i fim. Det ska inte vara för komplicerat. Och hur gör man? 0 Quote
Pace Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Tråden flyttad från "Digitala effekter och compositing". 0 Quote
swempa Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 försök att söka på forumet innan man skriver....är ett hett tips! 0 Quote
Recommended Posts