Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag skulle använda min Röde VideoMic i veckan och fick höra knarrjlud när micken vibrera. Om det är någon annan som fått detta problem vill jag säga att om man penslar in gummibandsfästena med lite, obs l i t e, matolja så försvinner knarret. Jag måste erkänna eftersom jag förut varit mycket nöjd med min mick och förespråkat den här på forumet så blev jag lite besviken.

Desto gladare blev jag när det var så lätt åtgärdat med lite underhåll.

:)

Posted

Har inte uppmärksammat något knarrljud från min ännu, men jag har inte riktigt använt den så mycket som jag borde. Uppstår problemet så får jag testa ditt förslag.

• 1 month later...
  • 1 month later...
Posted

När det gäller gummibanden finns tydligen en liten serie "bad shit". Om du har problem med att miken åker fram och tillbaka i sin upphängning, kolla in Rödes erkännande med tillhörande erbjudande om gratis nya gummiband. Verkar sympatisk (kan nog sälja vad som helst när som helst till vem som helst) den där chefen.

http://www.rodemic.com/?pagename=Home&newsid=10

Edit: Har förresten en Panasonic NV-GS 180 till VideoMic. Har också problem (som beskrivna i ovan länkade diskussion) med in-nivå och försöker åtgärda med inköpt volymsladd från Clas Ohlson. Skit att det inte finns mätare eller nivåreglering i kameran!