Slajf Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Efter att jag har överfört filmen genom Firewire och ska titta på min korta film (15min lång och är 3gig stor) så när jag sättter igång den, hackar den till rätt så ofta! Det är ganska störigt och jobbigt Hur blir jag av med det ? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Du köper en bättre dator. ;) När du fångar videon görs detta oftast och helst utan kvalitetsförlust. Att spela upp en okomprimerad film kräver en hel del datorkraft. Komprimera den till något lämpligare format så ska du se att hacken försvinner. 0 Citera
Rogge Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Efter att jag har överfört filmen genom Firewire och ska titta på min korta film (15min lång och är 3gig stor) så när jag sättter igång den, hackar den till rätt så ofta! Det är ganska störigt och jobbigt Hur blir jag av med det ? Börja med att defragmentera den hårddisk filmen ligger på. När du fångar filmen blir filen fragmenterad och ger ibland hack vid uppspelning. Att defragmentera tar därför bort problemet. :) 0 Citera
Slajf Postad 5 september 2006 Författare Postad 5 september 2006 Börja med att defragmentera den hårddisk filmen ligger på. När du fångar filmen blir filen fragmenterad och ger ibland hack vid uppspelning. Att defragmentera tar därför bort problemet. :) Defragmentera ? Que ? hur gör jag det ? 0 Citera
Rogge Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Defragmentera ? Que ? hur gör jag det ? Start > Alla Program > Tillbehör > Systemverktyg > Diskdefragmenteraren 0 Citera
gorse Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Kan ju vara snålt med minne eller att minnet traschar. Trashat minne är när datorn behöver minne som ligger på disken, men för att ta in minnet från disken behöver man swappa ut arbetsminne på disk. När datorn samlar ihop garbage kan saker haka sig ibland. Lite vårdslöst med utrycken kan man säga att data i minnet är fragmenterat. En del tycker det är jättebra om man sätter max och min storlek till samma storlek så att swapfilen inte behöver växa resp krympa. Själv vete tusan. Ett kul program som defragmenterar registry och swapfilen är pagesdefrag från sysinternals.com. Programmet brukar kunna vässa de till synses mest hackiga datorer och ibland kan smattrande hårddisk lindras mycket. På samma sida finns rätt mycket latjo program som jag brukar använda på jobbet som systemmanager. http://www.sysinternals.com/Utilities/PageDefrag.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.