Headman Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 jag undrar om det finns någon hemsida som ger ut blod effeketer med Green screen eller Bluescreen bakgrund, så att bara är att lägga in det i filmen utan att behöva använda så kallat "fake-blod". vill inte ha nåt snack om Detonation films, deras server är tok för seg och vitt bakgrund vill jag helst inte ha. 0 Quote
Jawo Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 jag undrar om det finns någon hemsida som ger ut blod effeketer med Green screen eller Bluescreen bakgrund, så att bara är att lägga in det i filmen utan att behöva använda så kallat "fake-blod". vill inte ha nåt snack om Detonation films, deras server är tok för seg och vitt bakgrund vill jag helst inte ha. Varför vill du inte ha en vit bakgrund? Det förenklar saker och ting. 0 Quote
burner Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 hmm... Jag undrade samma sak förut men efter att jag testade mig fram fick jag fram ett mycket bra resultat bara genom att använda trapcode particular 1.5. Detta är däremot animerat blodstänk, om det är så att du är ute efter något annat så kan jag nog inte hjälpa så mycket... http://forum.voodoofilm.org/attachment.php?attachmentid=1623&stc=1&d=1157205235 Blod vägg 2.rar Har aldrig bifogat fil förut, :S hoppas de funkar...Blod vägg 2.rar 0 Quote
Headman Posted September 15, 2006 Author Posted September 15, 2006 testar det nu! ? den där MOV filen går ju inte och öppna! annars har jag redan löst problemet fast jag fortfarande funderar hur i helvete man får in blod effekterna från Destonation Films =) 0 Quote
Jawo Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 ? den där MOV filen går ju inte och öppna! annars har jag redan löst problemet fast jag fortfarande funderar hur i helvete man får in blod effekterna från Destonation Films =) Det står ju på deras sida hur man gör. 0 Quote
Headman Posted September 20, 2006 Author Posted September 20, 2006 OK, ibland har man ingen koll! Har ej Effects Lab eller nåt sånt från FXhome! och jag tänker inte betala en massa pengar för det! Finns det inte någon annan typ ut av blod effekt man kan hämta från internet förutom Detonations films effekter? Det borde ju finnas! 0 Quote
Headman Posted September 21, 2006 Author Posted September 21, 2006 har typ testat och göra en egen blod effekt i Photoshop och det blev ganska bra, men finns det nån annat sätt att göra en bra blod effekt! Det borde väll finnas en tutorial till After Effects? 0 Quote
ash Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 en bra blodeffekt görs vid inspelning 0 Quote
burner Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Hehe... det kanske låter lite malligt men jag tycker faktiskt min dög. Jag har använt den ett flertal gånger och det har sett jättebra ut. Bara gjort med trapcode particular + lite andra små finesser. Om ni har problem med och se filmen jag länkade så ere bara och ladda ner VLC mediaplayer. 0 Quote
Jawo Posted September 21, 2006 Posted September 21, 2006 Har ej Effects Lab eller nåt sånt från FXhome! och jag tänker inte betala en massa pengar för det! Och? Du behöver inte ha någon utav deras program för att lägga in blodet från detonationfilms. Ett program som Premiere duger bra. 0 Quote
Headman Posted September 22, 2006 Author Posted September 22, 2006 Hehe... det kanske låter lite malligt men jag tycker faktiskt min dög. Jag har använt den ett flertal gånger och det har sett jättebra ut. Bara gjort med trapcode particular + lite andra små finesser. Om ni har problem med och se filmen jag länkade så ere bara och ladda ner VLC mediaplayer. Vart är länken? ser den inte! Borde det typ inte finnas ett program som är special konsentrerad på typ blod effekter! tyvärr det blir bara ren skit för mig när det gäller premier och Chroma Key och sånt med vit bakgrund, Men jag får väl sätta mig ned och titta om jag kan få det att funka! Har en äldre version så jag får väl skaffa en nyare version av programet! Finns det någon Trial version av Premiere Pro 2.0 0 Quote
Rogge Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Finns det någon Trial version av Premiere Pro 2.0 Ja, det finns. 0 Quote
Djungelsmurfen Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Vart är länken? ser den inte! Borde det typ inte finnas ett program som är special konsentrerad på typ blod effekter! Varför tror du att nån skulle kunna få för sig att programmera ett helt program bara för att för att folk ska kunna lägga in blod i amatörfilmer? :l Och jag kan absolut inte förstå varför folk ska krångla till det så mycket och göra allt i effterarbetet i datorn, när de är så sjukt mycket enklare, och blir så sjukt mycket snyggar, att göra det på plats när man filmar. Använd bara datorn till sånna effekter som du INTE kan göra snyggare på plats, så får du troligen ett mycket bättre resultat! ;) 0 Quote
Pace Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 Trådarna ihopslagna. Det finns ingen anledning att skapa en ny tråd när du skriver om samma sak. 0 Quote
Headman Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 Varför tror du att nån skulle kunna få för sig att programmera ett helt program bara för att för att folk ska kunna lägga in blod i amatörfilmer? :l Och jag kan absolut inte förstå varför folk ska krångla till det så mycket och göra allt i effterarbetet i datorn, när de är så sjukt mycket enklare, och blir så sjukt mycket snyggar, att göra det på plats när man filmar. Använd bara datorn till sånna effekter som du INTE kan göra snyggare på plats, så får du troligen ett mycket bättre resultat! ;) Jag har redan gjort scenen redan och dom ändra jag filma me sa senare att det skulle vara blod effekter med och då började problemet, och det stämmer det blir faktiskt snyggare och göra det på direkten (live alltså) varför skulle inte någon skapa ett program för det, ja då får väll jag skapa det (MOHAHAHA) Ps. nepp, jag kommer inte att göra ett eget program men jag kan nog tvinga andra! (MOhahaha) 0 Quote
Headman Posted September 28, 2006 Author Posted September 28, 2006 Trådarna ihopslagna. Det finns ingen anledning att skapa en ny tråd när du skriver om samma sak. Jag ber om ursäkt jag gjorde det utav ren klantighet! Förlåt! 0 Quote
Jawo Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 tyvärr det blir bara ren skit för mig när det gäller premier och Chroma Key och sånt med vit bakgrund, Men jag får väl sätta mig ned och titta om jag kan få det att funka! Har en äldre version så jag får väl skaffa en nyare version av programet! Finns det någon Trial version av Premiere Pro 2.0 Du ska inte använda dig utav Chroma key, läs vad som står om blodet på detonationfilms. 0 Quote
ash Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 kan du förklara hur scenen ser ut och hur blodet ska användas 0 Quote
Headman Posted September 29, 2006 Author Posted September 29, 2006 typ en kille spellar en zombie, som sedan blir skjuten men klippet är som sagt inspellat redan och jag ska ta mig tid och läsa lite mer på detonation films nu! tydlingen har jag fattat allt helt fel! 0 Quote
Headman Posted September 29, 2006 Author Posted September 29, 2006 har läst lite nu och jag har tidigare läst på fel ställe och ber så mycket om ursäkt! man skulle tydlingen använda transparency key och greja med Inverse och sånt så nu får jag väll säta mig en stund och öva, resultatet blir nog intressant, tack för all hjälp! (hoppas det här löser sig) :) 0 Quote
Jawo Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 har läst lite nu och jag har tidigare läst på fel ställe och ber så mycket om ursäkt! man skulle tydlingen använda transparency key och greja med Inverse och sånt så nu får jag väll säta mig en stund och öva, resultatet blir nog intressant, tack för all hjälp! (hoppas det här löser sig) :) Använd blendmodes istället. 0 Quote
Headman Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 MM,ska testa me blendmodes det blev inte direkt bra med transparency key i After Effects, Med invert. Testar!!!! :) 0 Quote
Headman Posted October 5, 2006 Author Posted October 5, 2006 Detta är däremot animerat blodstänk, om det är så att du är ute efter något annat så kan jag nog inte hjälpa så mycket... http://forum.voodoofilm.org/attachment.php?attachmentid=1623&stc=1&d=1157205235 Blod vägg 2.rar Har aldrig bifogat fil förut, :S hoppas de funkar... Förlåt! jag sa att filen inte funkade det men det gör den jag har bara en dålig version av quicktime, men nu funkar den och den är faktiskt rätt snygg men jag är inte ute efter en blod sprut på en vägg direkt men annars i framtida bruk så är det nog en smart idé. jobbar fortfarande med effekten!! 0 Quote
Headman Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 Använd blendmodes istället. Har inte blendmodes i After Effects går det att ladda ner? 0 Quote
Recommended Posts