carbe Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 David Film (jag) och Xerice Productions har samarbetat och gjort en film tillsammans. Detta är en kortfilm gjord på en dag fast redigeringen tog lite längre tid. Både vi som har gjort den här är bara 13 år. Filmen är rätt skämtsam fast enligt oss hyfsat lyckad. Vi beklagar att widescreenen skiftar hela tiden då vi filmade med två kameror och att en av kamerorna hade widescreen på. Vi blir mycket glada över kommentarer! Adressen till filmen är: http://www.davidfilm.se/video/moonwars.wmv Bild (de andra bilderna försvann så det blev en dålig): http://www.davidfilm.se/bilder/moonwars2.jpg En liten logga också: http://www.davidfilm.se/bilder/moonwars.jpg Längd: 6:55 min Format: wmv Storlek: 12,1 mb 0 Quote
paatz Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 lol Stenungsund och Zelda soundtrack kan det bli bättre? :P nä men det var la hyffsat bra klippt osv, lite larvigt ibland. men det gick att se på :) lycka till 0 Quote
Sommarkatze Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 Ja haha, kanske lite bättre klädsel? :P Nämen jag gilla den, garva som Satan när han hoppa runt i slutet me Iam your brother :D 0 Quote
Film smurfen Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Haha, den ja. Tack för "bra" kommentarer. Jo, ett snabb projekt som gick enligt planerna. Var lite slarviga med att följa manuset korrekt men såklart blev den bra för att vara gjort på en dag. 0 Quote
Creator Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Lite smått patetisk o bara för larvig, kanske godkänd om man räknar in det faktum att ni är 13 år. 0 Quote
Mister Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 ni har mycket att lära er... hehe stenungsund, äger!! 0 Quote
den siste spielberg Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Som ett skämtprojekt eller en lek är filmen helt klart underhållande. Men snälla, jag är säkert den enda som klagar på er för detta, men lova mig att ni aldrig mer i hela ert liv använder 3d-övergångar igen. Lova mig. Ja, jag låter som en sur gubbe. 0 Quote
carbe Posted September 1, 2006 Author Posted September 1, 2006 Varför inte? 3d-övergångar är snygga enligt oss. 0 Quote
Creator Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Håller med ''den siste spielberg'', det e så oseriöst med 3d-övergångar, det känns lite som att ni har fått ett nytt redigeringsprogram/specialeffektsprogram o vill visa/prova hur det ser ut med några av alla de nya o häftiga effekter som man får med. Enligt mig är det mycket snyggare med enkla o raka klipp, alt. överexponering. Men i förtexterna kan det gå om man använder sig av div. olika övergångar. 0 Quote
Film smurfen Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Som ett skämtprojekt eller en lek är filmen helt klart underhållande. Men snälla, jag är säkert den enda som klagar på er för detta, men lova mig att ni aldrig mer i hela ert liv använder 3d-övergångar igen. Lova mig. Ja, jag låter som en sur gubbe. Tackar, jo. Filmen är faktiskt inte så seriöst skriven eller inspelad. Faktumed att det var ett skämtprojekt som gick enligt planerna. Jag ångrar redan att jag satt på trädet och såg helt apad ut. :x 0 Quote
carbe Posted September 1, 2006 Author Posted September 1, 2006 Tackar, jo. Filmen är faktiskt inte så seriöst skriven eller inspelad. Faktumed att det var ett skämtprojekt som gick enligt planerna. Jag ångrar redan att jag satt på trädet och såg helt apad ut. :x Hur kan du ångra det? Den är ju rolig filmen :D 0 Quote
Film smurfen Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Okej, tänk känslan att sitta och gunga upp och ned på ett träd när miljoner människor går omkring. :D:D:D:D Det kan jag säga att jag inte garanterar till någon. :x 0 Quote
Swe__ Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Det kan jag säga att jag inte garanterar till någon. :x Garanterar? Betyder det Rekommenderar;) 0 Quote
odinlundin Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Larvig film. Inte så bra lasersvärd. 0 Quote
carbe Posted September 3, 2006 Author Posted September 3, 2006 Nänä okej, den var faktiskt snabbredigerad. 0 Quote
odinlundin Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Använder du After Effects för att göra lasersvärden? Dom brukar bli bra där fast man gör det snabbt. 0 Quote
carbe Posted September 3, 2006 Author Posted September 3, 2006 Nä AlamDV2 använder jag faktiskt. Vet att det är dåligt men jag använder det programmet. 0 Quote
Recommended Posts