Speero Postad 21 augusti 2006 Postad 21 augusti 2006 Så jäkla gött.. var bara tvungen att dela med mig. Haha. NBC = Nightmare Before Christmas. I Oktober kommer den ut. Längtar som bara den. Hoppas det kommer en fetingbox med filmen :) 0 Citera
Anna_Dea Postad 22 augusti 2006 Postad 22 augusti 2006 Så jäkla gött.. var bara tvungen att dela med mig. Haha. NBC = Nightmare Before Christmas. I Oktober kommer den ut. Längtar som bara den. Hoppas det kommer en fetingbox med filmen :) Ehh, den har väl ny premiär på Bio i usa helt i 3D. Star Wars serien (första trilogin), Titanic ska också komma på 3D i Usa. Finns det ens några 3D biografer här i Sverige? 0 Citera
Speero Postad 22 augusti 2006 Författare Postad 22 augusti 2006 Ehh, den har väl ny premiär på Bio i usa helt i 3D. Star Wars serien (första trilogin), Titanic ska också komma på 3D i Usa. Finns det ens några 3D biografer här i Sverige? Jasså.. inte lika kul då, men det borde ju komma en dvd utgåva med glasögon iaf. de drar ju in pengar på det så. Googlade lite också. Den lilla kycklingen ska komma i 3D också. 0 Citera
Anna_Dea Postad 22 augusti 2006 Postad 22 augusti 2006 Jasså.. inte lika kul då, men det borde ju komma en dvd utgåva med glasögon iaf. de drar ju in pengar på det så. Googlade lite också. Den lilla kycklingen ska komma i 3D också. 3D-glasögon? skämtar du nu eller? Det är lite skillnad på dagens 3D biografer och 3D glasögon. Hoppas att SF kommer ta in 3D snart. För det kommer ju växa och bli stort. Tror kanske det här är vad som krävs för att folk ska gå till bion igen, istället för att tanka en massa. 0 Citera
Speero Postad 22 augusti 2006 Författare Postad 22 augusti 2006 3D-glasögon? skämtar du nu eller? Det är lite skillnad på dagens 3D biografer och 3D glasögon. Hoppas att SF kommer ta in 3D snart. För det kommer ju växa och bli stort. Tror kanske det här är vad som krävs för att folk ska gå till bion igen, istället för att tanka en massa. Stod att man skulle sitta med glasögon på bion till lilla kycklingen iaf. har inte så värst koll på dessa nya biograferna. 0 Citera
Speero Postad 22 augusti 2006 Författare Postad 22 augusti 2006 http://www.rollanet.org/~vbeydler/van/3dreview/chicken-little-3d-poster.jpg La in en länk till bilden pga att det inte är tillåtet att lägga in bilder via IMG-taggen om man inte själv är upphovsman till bilden i fråga. /_nemo_ 0 Citera
_nemo_ Postad 22 augusti 2006 Postad 22 augusti 2006 Såg postern till NbC för ett tag sen på aintitcool, och där har de också 3d-glasögon. Men den fanns inte kvar på sidan nu. Är inte heller insatt i 3d-biografer, men tror iaf att denna kommer man att ha glasögon till. EDIT: Här är den http://www.fantasymagazine.it/notizie/6200/ Och lite offtopic: Jag älskar verkligen denna film, utan tvekan en av mina favoriter. 0 Citera
dreeze Postad 22 augusti 2006 Postad 22 augusti 2006 Tror biograferna i sverige sitter och väntar på att filmbolagen i USA ska börja skicka pengar åt deras håll. Sen har jag för mig att en del av 3D-filmerna som kommer faktiskt använder någon sorts glasögon men att alla filmer inte kommer att behöva göra det. 0 Citera
Speero Postad 23 augusti 2006 Författare Postad 23 augusti 2006 Sorry för bilden... är van att bara slänga in sådanna ;) Det är ju lite skumt att alla ska ha glasögon när dom egentligen skulle kunna lägga in filtret på bio duken istället. 0 Citera
Zhyron Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 3D-glasögon? skämtar du nu eller? Det är lite skillnad på dagens 3D biografer och 3D glasögon. Det glasögon referensen är om är antagligen riktiga 3d glasögon inte de gamla i papper med blått och rött "pappersglas" http://www.berezin.com/3d/thumbs/566H.jpg 0 Citera
jmalmsten Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 jo, jag har suttit och läst om dessa när jag sökt info om Camerons mastodontcomeback Alita och Avatar som ska vara gjord i digital 3d. Tydligen ska det vara ett system med skyhög fps, 140 eller nått där höger och vänster ögas bilder visas varannan gång, glasen i glasögonen ska vara byggd så att dom synkas med projektorn och helt enkelt släcker ner när det visas en bild den inte ska se... däremot så måste alla såattsäga checka ut ett par glasögon eller så sitter de fasst i stolen och projektorn måste bytas ut till ett digitalt dito om man inte vill trimma projektorn till dessa hastigheter och rullarna blir ju samtidigt myyycket större. I en intervju med James Cameron (som varit med och utvecklat projektet i samband med hans dykarfilmer) så nämns det att Spykids 3D sköts med liknande system och att dessa superglasögon fanns på plats i studion och att intervjuaren som sedan sett den på bio blev måttligt besviken när han bara fick de klassiska rödgröna glasögona när han visste hur den verkligen skulle sett ut... dessa nysläpp gör nog inte så mycket väsen på marknaden, men däremot så hoppas jag väldigt mycket på att iallafall någon bio är ombyggd till det nya 3d-systemet innan Avatar och Alita försvinner från biosläppet och vi bara får en bluerayskiva med rödgröna glasögon... mycket skrivet men lite sagt kanske haha... 0 Citera
Christian van Caine Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 Moderna 3D-glasögon arbetar med polarisering istället för färgfilter, men principen är densamma. Men vaffan!? Lilla Broilern & Titanic!?!?!? Jag hade hellre mastrat om Hem Till Gården i både 3D & surround än dom där två dretrullarna.... 0 Citera
Java ex Machina Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 3d verkar återkomma med ca 10 års mellanrum för att alltid dö en lika snabb död. finns det egentligen nånting som talar för att det här är något som kommer att slå den här gången? 0 Citera
Java ex Machina Postad 25 augusti 2006 Postad 25 augusti 2006 hela grejen med den filmen är ju att den är stopmotion-animerad. retro. old school. handlingen är ju så jävla bra och filmen är ju så jävla bra utförd att det inte finns någon anledning att spejsa till den. iofs kanske det skulle vara intressant att se Roger Rabbit i 3D 0 Citera
Christian van Caine Postad 25 augusti 2006 Postad 25 augusti 2006 Huh? Vilken menar du Java?? Roger Rabbit hade jag lätt & ledigt betalat för att se på bio igen!!! :-D En av dom tidigare filmenra jag såg på storduk! ...kan det vart nummer 7 eller 8?? Såg inte så mycket på bio när jag var liten :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.