Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så jäkla gött.. var bara tvungen att dela med mig. Haha.

NBC = Nightmare Before Christmas.

I Oktober kommer den ut. Längtar som bara den. Hoppas det kommer

en fetingbox med filmen :)

Postad
Så jäkla gött.. var bara tvungen att dela med mig. Haha.

NBC = Nightmare Before Christmas.

I Oktober kommer den ut. Längtar som bara den. Hoppas det kommer

en fetingbox med filmen :)

Ehh, den har väl ny premiär på Bio i usa helt i 3D. Star Wars serien (första trilogin), Titanic ska också komma på 3D i Usa. Finns det ens några 3D biografer här i Sverige?

Postad
Ehh, den har väl ny premiär på Bio i usa helt i 3D. Star Wars serien (första trilogin), Titanic ska också komma på 3D i Usa. Finns det ens några 3D biografer här i Sverige?

Jasså.. inte lika kul då, men det borde ju komma en dvd utgåva med glasögon iaf. de drar ju in pengar på det så. Googlade lite också. Den lilla kycklingen ska komma i 3D också.

Postad
Jasså.. inte lika kul då, men det borde ju komma en dvd utgåva med glasögon iaf. de drar ju in pengar på det så. Googlade lite också. Den lilla kycklingen ska komma i 3D också.

3D-glasögon? skämtar du nu eller? Det är lite skillnad på dagens 3D biografer och 3D glasögon.

Hoppas att SF kommer ta in 3D snart. För det kommer ju växa och bli stort. Tror kanske det här är vad som krävs för att folk ska gå till bion igen, istället för att tanka en massa.

Postad
3D-glasögon? skämtar du nu eller? Det är lite skillnad på dagens 3D biografer och 3D glasögon.

Hoppas att SF kommer ta in 3D snart. För det kommer ju växa och bli stort. Tror kanske det här är vad som krävs för att folk ska gå till bion igen, istället för att tanka en massa.

Stod att man skulle sitta med glasögon på bion till lilla kycklingen iaf. har inte så värst koll på dessa nya biograferna.

Postad

Såg postern till NbC för ett tag sen på aintitcool, och där har de också 3d-glasögon. Men den fanns inte kvar på sidan nu. Är inte heller insatt i 3d-biografer, men tror iaf att denna kommer man att ha glasögon till.

EDIT: Här är den http://www.fantasymagazine.it/notizie/6200/

Och lite offtopic: Jag älskar verkligen denna film, utan tvekan en av mina favoriter.

Postad

Tror biograferna i sverige sitter och väntar på att filmbolagen i USA ska börja skicka pengar åt deras håll. Sen har jag för mig att en del av 3D-filmerna som kommer faktiskt använder någon sorts glasögon men att alla filmer inte kommer att behöva göra det.

Postad

Sorry för bilden... är van att bara slänga in sådanna ;)

Det är ju lite skumt att alla ska ha glasögon när dom egentligen skulle kunna lägga in filtret på bio duken istället.

Postad

jo, jag har suttit och läst om dessa när jag sökt info om Camerons mastodontcomeback Alita och Avatar som ska vara gjord i digital 3d. Tydligen ska det vara ett system med skyhög fps, 140 eller nått där höger och vänster ögas bilder visas varannan gång, glasen i glasögonen ska vara byggd så att dom synkas med projektorn och helt enkelt släcker ner när det visas en bild den inte ska se...

däremot så måste alla såattsäga checka ut ett par glasögon eller så sitter de fasst i stolen och projektorn måste bytas ut till ett digitalt dito om man inte vill trimma projektorn till dessa hastigheter och rullarna blir ju samtidigt myyycket större.

I en intervju med James Cameron (som varit med och utvecklat projektet i samband med hans dykarfilmer) så nämns det att Spykids 3D sköts med liknande system och att dessa superglasögon fanns på plats i studion och att intervjuaren som sedan sett den på bio blev måttligt besviken när han bara fick de klassiska rödgröna glasögona när han visste hur den verkligen skulle sett ut...

dessa nysläpp gör nog inte så mycket väsen på marknaden, men däremot så hoppas jag väldigt mycket på att iallafall någon bio är ombyggd till det nya 3d-systemet innan Avatar och Alita försvinner från biosläppet och vi bara får en bluerayskiva med rödgröna glasögon...

mycket skrivet men lite sagt kanske haha...

Postad

hela grejen med den filmen är ju att den är stopmotion-animerad. retro. old school. handlingen är ju så jävla bra och filmen är ju så jävla bra utförd att det inte finns någon anledning att spejsa till den.

iofs kanske det skulle vara intressant att se Roger Rabbit i 3D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...