Gå till innehåll

Inköp av ny HD kamera i 20-40kkr


Lewold

Recommended Posts

Den nya Canon har inte släppts ännu så det är svårt rekommendera den innan dess.

 

Samma sak med nya Sonyn. Inte mycket vi vet där. Men jag skulle bli förvånad om sony släpper en äkta progressiv prosumer kamera. Det verkar inte vara deras policy, men jag skulle bli glad ifall de gjorde det.

 

Sen vilken kamera beror lite på hur mycket pengar du har. Samt vilken du själv tycker har mest tillfredställande bildkvalite.

 

Hade jag själv köpt en kamera idag så är verkar HVX200 mest tilltalande då den inte använder HDV.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...
Helt rätt att HDV är på väg ut och AVCHD är på väg in.

 

Och är valet mellan Sony och Canon, så verkar Canon idag vara mer prisvärd, då den verkar slå både FX1 och Z1 på nästan alla områden.

 

Värt att poängtera att Canon har inte släppts ännu och det kan ju visa sig att den är skit. Men eftersom den bygger på XL1H så verkar den lovande.

 

Det som är Sonys största brist är deras dåliga progressiva hantering. Båda kamerona använder sig av interlace chip, men Canon använder bättre deinterlacer.

 

Sonys fördel är att bilden är renare.

 

Men min slutsats är skall du göra film etc så skulle jag köpa Canon.

 

Fast varför är det så viktigt med HD?

Va? AVCHD? Har aldrig hört talas om förrän nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...