Magnuz Postad 18 augusti 2006 Postad 18 augusti 2006 hur gör ni när ni lägger in klipp till datorn? vad använder ni för program? jag har kört på movie maker och sen till mitt redigerings/effekts program. (premiere pro, after effekts) 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 18 augusti 2006 Postad 18 augusti 2006 Det låter väldigt dumt att fånga videoklipp med Movie Maker eftersom du inte får ut full kvalité. Kör Capture direkt i Premiere Pro istället, det är ett betydligt mer kompetent program vad gäller både att fånga och redigera video. Det blir smidigare också, eftersom du redigerar i samma program. Tryck F5 för att få fram dialogrutan för capture. 0 Citera
carbe Postad 18 augusti 2006 Postad 18 augusti 2006 Jag kör in mina filmer i Adobe Premiere Elements 1.0. Då blir det perfekt kvalité. Håller med lilla farbrorn om att det är dumt att föra in i Movie Maker. 0 Citera
trezpasser Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 Det låter väldigt dumt att fånga videoklipp med Movie Maker eftersom du inte får ut full kvalité. Det går jättefint att fånga raw där. Klicka bara på inställningarna lite granna. dock är det ju onödigt om man tex har ett annat program å redigerar i som klarar capture oxå. 0 Citera
Gäst Postad 27 augusti 2006 Postad 27 augusti 2006 Det går jättefint att fånga raw där. Klicka bara på inställningarna lite granna. dock är det ju onödigt om man tex har ett annat program å redigerar i som klarar capture oxå. Jag håller med de andra att det är dumt a capture i WMM, för om du gjör det så minskas upplösningen till 640x480. Vilket är mindre än PAL´s orginal upplösing. 0 Citera
Rogge Postad 27 augusti 2006 Postad 27 augusti 2006 vad använder ni för program? ScenalyzerLive 4.0 0 Citera
Magnuz Postad 4 september 2006 Författare Postad 4 september 2006 hej igen! har filmat lite nu och ska lägga in det i premiere pro 1,5 men när jag ska fånga video så går det inte. jag har en sony DCR-HC19E och om man går in på settings > options så finns inte DCR-HC19E så kan jag inte jag lägga in i premiere eller? 0 Citera
jernby film Postad 4 september 2006 Postad 4 september 2006 Om du har kopplat firewire och slår på kameran ska datorn automatisk kunna identifera kameran och alla videoredigeringsprogram och du kan välja premier som program. Det är ju premier du ska redigera i ? /nils 0 Citera
Magnuz Postad 4 september 2006 Författare Postad 4 september 2006 Det är ju premier du ska redigera i ? ja jag redigerar i premiere men jag använder mig av usb sladd när jag lägger in klippet. jag vet inte vad firewire är 0 Citera
jernby film Postad 4 september 2006 Postad 4 september 2006 Oj då Vad har Sony DCR-HC19E för uttag. Det ska finnas ett litet uttag som ser ut som w. Har du fångat in video med usb-kabeln i moviemaker ? usb-kabeln används normalt till fotografier. Du har Premier, ett bra videoredigeringsprogram, capture via firewire för bästa kvalitet. Det är förhoppningsvis bara firewirekabeln du saknar. Den var troligtsvis inte med kameran. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.