ddworsky Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Hej! Ska filma en golftävling nu på måndag. Har fått ett extra litet uppdrag att ha en kamera stående på ett par-3-hål för att bevaka om det blir hole in one (man kan tydligen vinna 1000 000 då). Det ska fungera som en försäkring på att personen verkligen slagit en hole in one och inte fuskat. Tänkte bara ställa dit en dv-kamera. Tror ni det kommer funka? Nått att fundera på? Bör jag köpa speciallins? Tips? 0 Quote
gorse Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Stadig skyddsplåt för kameran så den inte träffas av bollen? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Många band och vara snabb på att byta när de tar slut.. om du nu ska ha kameran igång hela tiden. 0 Quote
ash Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 många batterin alt. strömförsörjning kan ju va bra att ha om du ska filma länge 0 Quote
simergy Posted August 10, 2006 Posted August 10, 2006 Alternativt ställa en laptop med fet hårdisk som du kopplar kameran till, så slipper du bekymret med att byta band stup i kvarten ( var 90e minut? ) . Annars vet jag väll inte, en vidvinkellins om du ska ha kameran nära hålet kanske. Och som gorse sa, skyddsanordning av något slag skulle vara en rekomendation. Lycka till 0 Quote
tublo Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 [citat=simergy]Alternativt ställa en laptop med fet hårdisk som du kopplar kameran till, så slipper du bekymret med att byta band stup i kvarten ( var 90e minut? ) . Annars vet jag väll inte, en vidvinkellins om du ska ha kameran nära hålet kanske. Och som gorse sa, skyddsanordning av något slag skulle vara en rekomendation. Lycka till[/citat] Jag är ju ingen Golfare men kan tänka mig att du inte får vara så nära hålet, det skulle fördärva spelet om bollen träffar dig eller utrustning. Så ett fett Tele och kanske någon ställning så du kommer upp lite om där inte finns en bra kulle eller liknande. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 [citat=simergy]så slipper du bekymret med att byta band stup i kvarten ( var 90e minut?)[/citat] 60 brukar det vara [citat=tublo]Så ett fett Tele[/citat] Man brukar inte behöva stå särskilt långt ifrån hålet. Det beror såklart på hur banan ser ut, men inte behöver du teleobjektiv inte. Speciellt inte ett fett. Jag skulle rekommendera en kylväska full med käk och nått gott att dricka, ett parasoll, gott humör och hopp om en solig dag. Då kan du börja filma så fort någon slår. 0 Quote
Recommended Posts