Jump to content

Recommended Posts

Posted

edit: oj, upptäckte att jag la tråden i fel forum. sorry about that.

Jag vet inte riktigt hur fotointresserade folk är här på forumet, men i alla fall XD

Kraven på kameran är manuellt ställbar fokus med någon sorts "fokusring" eller vad det kallas (alltså någon sorts grej man kan vrida på för att ställa in den fokus i bilden man vill ha). Och såklart, bra bildkvalité. Digital ska den vara också, stor fördel om den kan ta SD-kort.

Kamerapris? Har jag inte funderat på så mycket. Ju billigare desto bättre (?) är ju inte alltid sant, men låt oss säga 4-6 tusen ungefär.

Öppen för alla tips, även beställningar från utlandet (har hört att man kan spara många tusenlappar genom att köpa från t.ex. Tyskland).

Hittade den här, kan den vara något? Inte riktigt kommit i underfund med om/hur man kan justera fokus på denna, men i alla fall:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=56132

Posted

Vet en kille som köpte en schysst Canon någonting begagnad på tradera för lite grann.

EDIT: Det är nog tyvärr allt jag kan bidra med. Kolla blocket och tradera och sådant helt enkelt.