Gå till innehåll

Lösskägg på en dag?


Recommended Posts

Ta en trådrulle å dra ut all trån som finns på den.. Knykla ihop tråden och försök få så mycket trassel som helst... sätt dit självhäftandetejp på tråden och fäst den mot hakan, och Whips! så hjar du ett uselt lösskägg!

Länk till kommentar
Share on other sites

Humm... finns ett grymt sätt. Men det funkar bara om man ska göra skäggstubb. Börja med ett "markera" ytan som ska kläs med en ljusbrun rough eller ögonskugga kan funka också. Klipp sen ner småbitar av så kallat "crep" (finns att köpa på http://www.mapont.se) Om du inte får tag på det kan du ju alltid ta lite av ditt eget eller någon kompis hår :P

 

Bestryck sen den markerade ytan med ett hudlim.

Applicera sen hårfjunet och borsta upp det med en pensel.

Nu har du fått ett fint skäggstubb!

 

Behöver du längre skägg, beställ nåt härifrån: http://www.eksons.se/

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst var mitt förslag det enklaste, men också det förslaget som kanske kommer se mest "B" ut.

 

Du kan också gå till frisören och be att få allt hår de har sopat upp den dagen. :) ,

 

Eller varför inte lägga lägga dig på stan med en kikare och se om du hittar någon gubbe med skägg. När du gör det så går du fram till honom med en sax i handen och säger -: Titta där! (Peka med andra handen mot himmelen) Och sen fram med saxen och så "klipp". Har du tur så står han fortfarande med blicken i skyn medans du springer där ifrån. ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha. Om jag har sån tur så att han fortfarande stirrar mot skyn efter första klippet så kanske jag stannar en stund och klipper lite till. När han sedan ser frågande på mig så säger jag bara: "Nu kanske du undrar varför jag gjorde sådär. Det var bara för att göra dig uppmärksam på att Gula Sidorna finns på internet". De i reklmerna verkar ju alltid komma undan med den kommentaren så varför skulle det fungera sämre för mig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är en idé. Vilka röstar för att vi istället startar en tv-show där vi bland annat klipper skägget av frivilliga gamlingar som vill bli tv-kändisar? På programmet kommer vi även att fixa ett anständigt arbete till människor som har svårt att passa in i arbetslivet på grund av att de har varit avlidna under en längre tid. Bara deras ansiktsutryck är ju värt besväret...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan tänka mig att vara med, Någon som har en studio till vår show? Jag mailar tv4 och BBC ang förslaget om showen. Får se vad de svarat imorron. Den som ger mest får oss!

 

Off: Fan vad jag blev sugen på semlor.

Länk till kommentar
Share on other sites

BBC har nog mest att ge, men det ska bli roligt att se de stora nätverken slåss om showen. På programmet ser vi även mintpastillfäktning och en våghalsig galning som sniffar Ygdrasil.

 

Showen kommer att sponsras av INZO och Arbetsförmedlingen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Kanske kan återanvända den här tråden då jag är ute efter att göra en skägglös kille skabbigt skäggig utan att det ser "B" ut. Förslaget med hudlim och fästa hår hade jag i huvudet, men någon påpekade att det skulle se väldigt "B" ut, hmm, hur gör man i Hollywood?

Varför jag undra är att jag har en kort reklamfilmidé som jag har två manusversioner att välja mellan. I ena manuset har vi en vanlig kille och en skabbig skäggig kille och dialogen ändras efter den skäggiga karaktären på ett bättre sätt än i den andra versionen, där vi har två vanliga killar istället. Får jag till skägget och karaktären på ett proffsigt sätt kör jag hellre på den versionen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill du att han ska ha som ett helskägg, eller ska det vara skäggstubb?

 

Om det är helskägg det ska vara så skulle jag rekomendera dig att titta på Bob Romero när han berättar och visar hur man gör ett realistiskt skägg av krepp.

 

Länk finns här:

http://www.muatv.com/past_weeks_15.html

 

Om du letar dig ner till "MUA-TV Installment Ten" och klickar där så får du upp programmet.

 

Muatv står för "Make up artist television professional webcast" och är en webb-tv satsning av Joe Blasco. Varje vecka gör han en ny program-loop som är alltifrån 6 till 12 timmar lång. Så man måste klicka sig fram för att komma till dom olika programmen, något som kan vara ganska drygt... men om man tar sig tid att göra det så kan man lära sig en hel del. Var inte för snabb med att trycka framåt, eftersom du då kanske missar själva programmet.

Jag har för mig att Bob Romero är i början av loopen, men jag är inte hundra.

 

//Robin

Länk till kommentar
Share on other sites

Inga problem. Sen så ska man nog komma ihåg att man inte blir en skäggmästare över en dag, vill man få det att se perfekt ut så får man ta och öva lite.

 

Här är en enklare videotutorial. Dom har ju inte samma finess, kunskap och känsla för detaljer som Romero har, men det kanske ändå räcker för dina behov. Beror ju helt på vilken nivå du vill lägga dig på.

http://www.youtube.com/watch?v=wicSG86ilUs

 

Krepp (eller crepe) är ganska billigt, så det kostar inte särskilt mycket att experimentera.

 

Lycka till. :)

 

//Robin

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...