Evergreey Postad 17 juli 2006 Postad 17 juli 2006 haloj ,, ja undrar ifall det finns någon som vet ett recept på hur man gör ett ansikte se ut som det ruttnar ,typ som ett zombie ansikte,skulle bli glad ifall de fanns någe lätt sätt o göra det på.. tackar på förhand 0 Citera
Norbert Postad 18 juli 2006 Postad 18 juli 2006 Vi skulle egentligen göra blod men vi hade ingen karamellfärg så vi experimenterade med potatismjölet istället. Vi kom fram till en konstig sörja som jag tror kan passa ditt behov. Blanda mjölk, soya och en anselig mängd potatismjöl. Häll sörjan i ansiktet. Blås på det med hårtork en liten stund. Tillslut kommer du att få ett brunt, knöligt ansikte med gula prickar och sprickor överallt. Jag testade detta på min hand och det såg riktigt äckligt ut. :) Toklätt att få bort med bara vatten också. Det spricker fort och rasar av om du gör för häftiga rörelser men det lär du märka. Annars kan du ju prova att blanda i något bindande och koka smörjan. Då blir den antagligen svårare att få bort dock. 0 Citera
Ronnie Postad 19 juli 2006 Postad 19 juli 2006 Tråden hör mer hemma i Specialeffekter än Rekvisita och Scenografi. Tråd flyttad. 0 Citera
Eibon Postad 20 juli 2006 Postad 20 juli 2006 det finns nog bra sånt i typ leksaksbutiker om dom har nån sån peruk & mask avdelning etc. Typ som man bara smetar på sen kan man dra lös lite så det hänger. Att använda saker man hittar på mataffären är inte att rekommendera om man vill ha nåt bra 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.