Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det där chromanator verkar ganska bra för att kosta 700kr... men det är inte riktigt klart ännu om jag förstod rätt. Vad tror ni andra???

Posted

Finns det nårgra bra ställen att köpa green/bluescreen påk? Helst i sverige men även utomlands???

Kan man fixa blue/greenscreen med annat än "proffsmaterial" eller är det bara det som gäller??

Posted

Verkar gå fint med en vaxduk iaf: www.jushhome.com/bluescreen/bluescreen.html :)

Skulle tro att ett blått/grönt lakan också funkar, iaf. om man belyser det bra.

Posted

Vissa har kört med Gräsmatta som bakgrund och fått till något "hyffsat". Vad i ens story är det som förmedlas med de klippen? Köper tittaren konceptet även om det ser lite skumt ut?

Det är lättare att sälja en fake:ad scen av Starwars typ än av Forrest Gump typ. Man har svårare att övertyga om vad man visar skall se verkligt och vardagligt ut.

Allt hänger på att väga ambitionerna mot budget och arbetstid. Att skapa en bra key (Långfilms-bra) för ett 5sek klipp kan lätt ta en eftermiddag även om man vet vad man håller på med. DV filmat material blir aldrig riktigt superbra men om man har en eller ett par bra keyers och lite tid på sig kan man göra ganska bra saker.

Posted

Eftersom de flesta algoritmerna går ut på att jämföra R, G och B kanalerna så är det bättre ju mer ren blå eller grön (som kameran uppfattar färgen) den är destå bättre. Men det finns många keyers som jobbar lika bra med komplement färger och lite nästan vilken färg som helst.

Posted

Vill börja med att säga att detta är en utomordentlig sida för mig som är nöbörjare på området.

Har ett problem bara och det stavas: Pengar

jag har inte råd att hosta upp tusentals kronor för ett "bra" bluescreen program. allra hellst så skulle jag vilja kunna ladda ner ett demo på något, men frågan är bara vad?

Fick ner detdär Alamdv2 men det vill fan inte fungera med mina avi klipp. och Chromanator finns det inget demo till. är det någon som vet något annat som är gratis? :)

• 3 weeks later...