Gå till innehåll

Bluescreen-program


Lukas

Recommended Posts

Vissa har kört med Gräsmatta som bakgrund och fått till något "hyffsat". Vad i ens story är det som förmedlas med de klippen? Köper tittaren konceptet även om det ser lite skumt ut?

 

Det är lättare att sälja en fake:ad scen av Starwars typ än av Forrest Gump typ. Man har svårare att övertyga om vad man visar skall se verkligt och vardagligt ut.

 

Allt hänger på att väga ambitionerna mot budget och arbetstid. Att skapa en bra key (Långfilms-bra) för ett 5sek klipp kan lätt ta en eftermiddag även om man vet vad man håller på med. DV filmat material blir aldrig riktigt superbra men om man har en eller ett par bra keyers och lite tid på sig kan man göra ganska bra saker.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Eftersom de flesta algoritmerna går ut på att jämföra R, G och B kanalerna så är det bättre ju mer ren blå eller grön (som kameran uppfattar färgen) den är destå bättre. Men det finns många keyers som jobbar lika bra med komplement färger och lite nästan vilken färg som helst.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill börja med att säga att detta är en utomordentlig sida för mig som är nöbörjare på området.

Har ett problem bara och det stavas: Pengar

jag har inte råd att hosta upp tusentals kronor för ett "bra" bluescreen program. allra hellst så skulle jag vilja kunna ladda ner ett demo på något, men frågan är bara vad?

Fick ner detdär Alamdv2 men det vill fan inte fungera med mina avi klipp. och Chromanator finns det inget demo till. är det någon som vet något annat som är gratis? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...