_nemo_ Postad 16 augusti 2006 Författare Postad 16 augusti 2006 [citat=joliam] du får gärna säga till sen när den är klar, låter som det kan bli roligt med dockor, ser fram emot att se den! // Jonas[/citat] Kul att många ser fram emot den, det inspirerar en att göra den så bra som möjligt. Självklart kommer jag att hojta till när den är klar, när det nu blir. Siktar på att ha den klar i slutet av året just nu. 0 Citera
anvilfall Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 Jag garvade ljudligt när vampyrkonungen fick kaststjärnorna i magen :D Manuset var väldigt dråpligt och komiskt. Men snälla, bort med menset! Du, kan inte vampyrkonungen säga "Rackarns!" eller "Attans!" istället för "Aaaajjjjj"? Kanske inte så mycket kritik att komma med, men ändock ett litet förslag ;) 0 Citera
_nemo_ Postad 2 september 2006 Författare Postad 2 september 2006 Jag garvade ljudligt när vampyrkonungen fick kaststjärnorna i magen :D Manuset var väldigt dråpligt och komiskt. Men snälla, bort med menset! Tack så mycket för kommentaren. Well, det börjar ju nästan bli så att jag får böja mig för majoriteten angående mensskämtet =). 0 Citera
Usarpe89 Postad 10 september 2006 Postad 10 september 2006 Jag älskade det, helt underbart vrickat! Det första manuset jag orkat mig igenom hela när jag inte själv har nåt med produktionen att göra tror jag.:P När det gäller mensskämtet så var jag nästan helt säker på att Akasha skulle bli hög på hennes blod efter att hon knarkat så mycket eller nåt men icke, istället lästa jag det antagligen äckligaste skämtet jag kommit över hitills, Äckliga skämt har jag inget emot men fy faan!:D Måste tyvärr hålla med majoriteten på den! I stugan i slutet blev jag lite förvirrad av alla karaktärer som kom in samtidigt men det är säkert inga problem när man ser det på film! Gillade verkligen alla Evil dead2 noddar:) Vad är en dansk skalle? Min favorit karaktär måste nog ändå vara Blixten, snälla filma honom precis som i manuset, ändra inget! Han är perfekt som han är, älskar när han flyr från lägenheten efter Snövits massaker :D Har ni börjat filma nåt änn? Ser verkligen fram emot slutproduktionen! Lycka till! 0 Citera
_nemo_ Postad 11 september 2006 Författare Postad 11 september 2006 Tack! Aaaa, mensskämtet :) Jag tänker nog filma det, för JAG trooor det kan bli kul med rätt rörelser och röster. men om det inte passar så klipps det bort. Scenen i stugan kommer som sagt inte vara förvirrande när man ser filmen, hoppas jag iaf =) En dansk skalle är en "headbutt", en Zidane, en skallning helt enkelt =). Vi har inte börjat filma ännu, massa saker kom emellan och vi blev inte nöjda med första skaran av dockorna, vill verkligen att dockorna ska se proffesionella ut, så jag tänker inte börja filma förräns allt runtomkring känns perfekt. Men förhoppningsvis så ska filmen vara klar innan året är slut iaf. 0 Citera
Danell Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 Tja! Jag har ännu inte läst manuset men min vän Usarpe berättade om filmen igår och detta låter ju sjukt kul! Har fixat ner manuset nu och ska se vad det är väntar spänt? Har du inte några bilder på era första dockor? VILL SE!!! P.S Ni vill inte ha hjälp med några effekter. Jag har arbetat länge med det och börjar (om jag får säga det själv) bli jävligt duktig på det. Visst, jag måste nog läsa manuset först men som Usarpe berättade skulle jag ställa upp helt gratis. Hör av mig! 0 Citera
Usarpe89 Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 Jag vill också se bilder på de första dockorna!:) 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 Ta inte bort eller uppdatera manuset som alla diskuterat nu, blev riktigt sugen på att läsa det efter alla kommentarer. Får ta å printa det i skolan där man har gratis utskrifter :) och läsa det inom ett par dagar nu. Älskar "hata/älska-manus", om du förstår vad jag menar. 0 Citera
_nemo_ Postad 13 september 2006 Författare Postad 13 september 2006 Några bilder på de första dockorna har jag tyvärr inte kvar. Kan vara så att det finns några i polarens dator, kan ju höra. Jag låter det första manuset ligga kvar. Håller på med det lite grann, det enda som ändras i det nya är berättarrösten, vissa repliker och förlängt slut. Vad tror ni om jag gör berättarrösten rimmandes? 0 Citera
Danell Postad 14 september 2006 Postad 14 september 2006 Fan va bra! Skratta skiten ur mig!!! Snälla, om ni behöver hjälp med några effekter är jag helt på att hjälpa till gratis. Vad som hellst för att få vara med på ett hörn. Självklart vill jag komma med lite konstruktiv kritik. (jag klagar inte) En sak jag tänkte på är att rösterna i filmen kommer vara enormt vikitga. Lägg ner mycket arbete på att hitta rätt personer som gör rösterna. När jag såg din film regissörerna skrattade jag ihjäl mig på de rösterna men det skulle inte gå med sådana röster i denna film... Mensskämtet... ja det var lite på linjen där. Kan filmas men jag tror inte det funkar i filmen. Lite för äckligt. En sak till jag tänkte på var att det, i alla fall i början, hoppade väldigt mycket. I slutet när den fått upp tempot så funkar det men ta som exempel när man ser vampyrkungen första gången känns det bara konstigt eftersom han bara står och snackar utan att komma till något och sedan klipper man tillbaka. Tänk på det när du klipper filmen! Introt skulle nog tjäna på att ha lite mer fart och action. Det är kul men man skulle vilja ha lite mer pang på och få tittaren intresserad och vilja se mer! Angående dockorna: Kommer de ha ben? Eller kommer man hela tiden se dem halva? Vore så mycket roligare om man ibland såg hela kropparna. I alla fall NIN & JAH. De skulle tjäna på att kunna hoppa omkring totalt, filmat snyggt och med coola ljudeffekter. Sista saken jag tänkte på är hur du vill göra stilen genom hela filmen. Som jag tycker borde du se till att ha en cool, nästan stylad värld. Inte bara film i ett vanligt kök eller liknande utan ha det riktigt coolt. Som i början när de smyger runt i stugan och han går fram o öppnar kylskåpet. Vore det inte coolt att ha hela rummet väldigt mörkt. Ljuset från det öppna kylskåpet lägger sig på det rutmönstrade golvet. Svårt att beskriva men jag tror kulliser och ljus spelar lika stor roll som dockorna. Men annars var manuset underbart. GÖR FILMEN!!! (och om ni behöver hjälp med effekter...;) 0 Citera
_nemo_ Postad 14 september 2006 Författare Postad 14 september 2006 Jag återkommer till dig om effekter när det börjar dra ihop sig, det kommer tyvärr ta ett tag. Första ska dockorna göras, sen ska vi titta på inspelningsplatser osv. Konstruktiv kritik uppskattas =) Rösterna kommer att vara på svenska med olika skådespelare. Kan förmodligen bli så att vi gör vampyrernas röster med ett påhittat språk, som sedan bryter på svenska när de pratar med t.ex kaninen. Att det kan bli konstiga hopp ska jag tänka på, tack. Dockorna kommer att ha ben, så man kommer att få se helkroppsbilder också =) 0 Citera
_nemo_ Postad 19 september 2006 Författare Postad 19 september 2006 Jag kommer inom kort ta bort manuset. Så om det är någon mer som vill läsa denna version så får ni göra det nu =). 0 Citera
Nicke_92 Postad 19 september 2006 Postad 19 september 2006 Jag tänkte läsa manuset så fort jag får lite tid över, sitter på jobbet just nu. Ska se om jag hinner kika på det ikväll. inte heller läst klart på grund av tidsbrist men det jag läst är jättebra hehe skitkul med bela som blir kastad genom fönstet :P 0 Citera
_nemo_ Postad 24 september 2006 Författare Postad 24 september 2006 Vad tycker ni om titel då? Vill ha en svensk titel. Just nu funderar jag över de här: "Jag är tillbaks hundjävlar" "Kaninjävel" 0 Citera
konserven Postad 7 oktober 2006 Postad 7 oktober 2006 Med Titeln Jag är tillbaks hundjävlar Så märks det att det är en hämnings film. Fast Kaninjävel klingar lite bättre... 0 Citera
Danell Postad 10 oktober 2006 Postad 10 oktober 2006 Jag tycker absolut att du ska ha kvar Crazy Rabbit. Är en riktigt klockren titel som verkligen beskriver filmen. Om du tycker att det låter för oseriöst att ha ett engelsk namn på en svensk film så tror jag de tråkiga människorna som kan tycka så ändå inte kommer se den briljanta komedi det är och istället klaga på allt våld och sex m.m. CRAZY RABBIT går min röst på! 0 Citera
_nemo_ Postad 10 oktober 2006 Författare Postad 10 oktober 2006 Crazy Rabbit är den internationella titeln, för blir filmen så bra som jag vill att den ska bli så tänker jag dra till Cannes med den och jaga distributörer. Men jag skulle gärna vilja ha en svensk titel också. Andra alternativet är att jag gör all dialog på engelska på en gång. Har ju även möjlighet att göra två versioner, engelska och svenska. Eftersom all dialog spelas in i efterhand i ljudstudio. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 10 oktober 2006 Postad 10 oktober 2006 Rolig idé. Konceptet är väldigt bra. Skitkul att ni gjort det klichéaktigt som en barnfilm, men med heelt annat innehåll. grymt underhållande. Är dock lite besviken över slutet, något extra borde hända. Sista berättarrösten känns inte bra. Vad gäller mansuet så skriver du alla karaktärers namn med stora bokstäver, det gör man bara första gången de framträder i filmen. Du beskriver också karaktärer med namn vilket man inte heller gör. "de är en bulldog och heter BOSSE." Du får helt enkelt nöja dig med bulldog, tills namnet nämns. "ASTRID kommer in i rummet" borde vara "en tant" och ska också stå som "TANTEN" i dialogen tills namnet presenterats för tittarna på något sätt. %2$s skrev: VAMPYRKONUNGEN med blod runt munnen krälar fram till den blå stenen, plockar upp den, vänder sig om mot platsen där SNÖVIT stod, men han är borta. CUT TO Vi ser SNÖVIT sätta sig ner framför ett träd, han tar sig på nacken där två små hål sitter. Han öppnar handen och tittar på den blåa stenen som ligger i handflatan. Vem är det som har stenen egentligen? Jag antar att det är kaninen, men då har du skrivit fel här. Lady och Lufsen-parodi är rolig. Blixten är grymt rolig, speciellt i hans lilla bordell och konversation med Nalle Pung. "O, typiskt!" är ju klockrent. Det brutala språket är riktigt kul. Dra inte ned på svordomarna vad du än gör. skippa En vit text kommer upp på svart bakgrund. ”6 MINUTER SENARE” - det blir bara amatörmässigt. Det går att visa på annat sätt. Bara genom vad Vampyrkungen säger i nästa replik. Tror att det här kommer blir jäkligt roligt. Lycka till med filmen. 0 Citera
_nemo_ Postad 10 oktober 2006 Författare Postad 10 oktober 2006 Tack för kritiken, precis sånt jag behöver. Vad gäller just stora bokstäver i namnen struntar jag i nu, eftersom det är jag själv som ska filma. Men det är bra att veta i framtiden. Det står nu "krälar fram till den röda stenen" :) Håller just nu på med en omskrivning, manuset kommer att bli ca 10 sidor längre och det är fortfarande just slutet jag har mest problem med. Kommer förmodligen efter ett tips från våran egen Jonkanon göra något i den här stilen: Ta bort det mesta av berättarrösten och istället visa i bild vad som händer. Man får se hur SNÖVIT torterar hundarna. Hur de slavar för SNÖVIT. Hur han torterar de lite mer. Hur de dör. Hur de återupplivas. Lite ur hans nya liv som kung på slottet. Hur hundarna fortsätter att torteras. De dör. Återupplivas. Dör. Återupplivas. Snövit skrattar. Berättarröst: - Vad snövit gör idag är det ingen som vet. Men antagligen står han fortfarande och dödar både Bosse och Gustav. Slutet gott, allting gott... I alla fall för snövit.... FADE TO BLACK Hundtjuuuut. SLUT. Inte för utdraget, utan hela tiden med ett bra flyt. 0 Citera
Danell Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Låter bra, låter bra... Har tänkt att skriva några komentarer på manuset men jag har inte hunnit. Har det utskrivet hemma o ska läsa det snart igen, passar på då. 0 Citera
konserven Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Hittade en cool sida idag, Kanske kan vara lite insperation. http://www.zombiewestern.com/ 0 Citera
Danell Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Fan va värt. Svin coolt konsept! Gillar verkligen dockorna. Kul att ha dem som lerfigurer!! Måste se denna film! 0 Citera
_nemo_ Postad 13 oktober 2006 Författare Postad 13 oktober 2006 Hittade en cool sida idag, Kanske kan vara lite insperation. http://www.zombiewestern.com/ Riktigt cool idé att blanda cowboys med zombies. Men just människodockor tycker jag förlorar lite komik och trovärdighet tack vare att en människa har så mycket rörelser i ansikten jämfört med djur, djur gör sig mycket bättre helt enkelt. Var och träffade en dockmakare nu i veckan, han har hållit på att skapa dockor och spelat dockteater sedan 1980. Han gillar våran idé, inte bara ska han göra dockorna, utan ställer även upp gratis med att styra dockorna i filmen. Dockorna gör han dock inte gratis, dock billigare än de 80 000 de förra skulle ha. En tråkig sak är ju att dockorna kommer förmodligen inte vara klara förräns om ca 3 månader, tar ca 2 veckor att skapa en docka. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.