Gå till innehåll

Crazy Rabbit


_nemo_

Recommended Posts

Japp, men inte tillräckligt ännu för att slippa ta från egen ficka också.

 

Har haft kontakt med vårat fan på SFI, Bitte Eskilsson :) Hon satt i juryn i nOO-festivalen som vi vann. Hon ska prata med någon konsulent sedan ska vi dit på ett möte inom kort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Försöker spåna på Rabiat för den svenska titeln.

 

Rabiata Kaninen låter dock inte riktigt rätt. Sen var jag och nosade på Vildkanin också, som då är en sorts kanin. Fast han är väl en tamkanin så då blir det lite motsägelse också.

 

Måste lägga mig för hjärnan är sådär just nu

 

jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Försöker spåna på Rabiat för den svenska titeln.

 

Rabiata Kaninen låter dock inte riktigt rätt. Sen var jag och nosade på Vildkanin också, som då är en sorts kanin. Fast han är väl en tamkanin så då blir det lite motsägelse också.

 

Måste lägga mig för hjärnan är sådär just nu

 

jon

 

Att det ska vara så jävla svårt med en svensk titel..... Har även tänkt på andra titlar som inte innehåller ordet kanin. Bara något med djur. "Galna Djur" typ, men det låter inte heller tillräckligt bra. "Jag dödar dig för evigt"?

 

Vad är det för några dockor som tar 2 veckor ?

Kanske är dom specialdesignade.

 

Japp, de är specialdesignade. De kommer att vara från skisser jag ritat, men gjorda av ett proffs, bra mycket mer avancerade än den dockan på länken du skickade t.ex. OM vi nu får mer pengar vill säga =) Men det lutar åt det iaf. Annars gör jag dockorna själv, och då kommer de vara lika avancerade som den du skickade typ, fast mer "verkliga" uttseenden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lade nyss upp version 5 av manuset. Det är nu 61 sidor långt. Nytt slut, några nya scener, små ändringar för ett bättre flyt och lite slipande av dialog och berättarröst.

 

e93mw: "Den Rasande Gnagaren"....gillar den faktiskt, får väl se, ska tänka lite mer.

Länk till kommentar
Share on other sites

nemo: Lite off-topic men jag kollade din profil: HUR F-N HINNER DU MED ALLTING? :-) Själv hinner jag bara ta mig upp ur sängen, sen är det dags att mata katten och gå och lägga sig! :-)

 

Haha, jag har inte sovit på 5 år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, vecka 44 på fredagen har vi möte på SFI med en konsulent och Bitte Eskilsson. Vi har med oss två stycken från film i västmanland som älskar idén och ska me o stötta oss :) Några tips på vad jag ska tänka på? Jag ska ta med mig manus, synopsis, manusnedbrytning, skisser på dockorna, kort på inspelningsplatser och en preliminär budgetplan. Några förslag på vad jag ska lägga fram för argument om varför vi ska få pengar? Har några tankar, men skulle vara kul och höra vad andra tycker.

 

Vad tycker ni om det nya slutet, ni som läst det gamla?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett argument är väl att ni begår en kulturgärning genom att hålla liv i en så urgammal tradition, i en tid då allt mer blir datoranimerat. Tänk om "Labyrinth" hade gjorts med datoranimerade karaktärer! Fy f-n, vilken kalkon det hade blivit!!

 

Och det är väl ingen tvekan om att det finns ett enormt sug efter denna sortens film. Kolla på framgångarna för "Wallace & Grommit". Själv älskar jag allt Jim Henson gjort trots att jag är 32 år.

Länk till kommentar
Share on other sites

En snabb blänkare om dockor:

 

Jag såg en dockteater (modell kasperdockor) i Salerno (nära Neapel) med min fästmö och hennes brorsdotter i somras. Denna tradition är urgammal i Italien och ofta är det väldigt mustiga skrönor som dramatiseras. I föreställningen som jag såg skulle huvudpersonen Pulcinella sova över i ett hemsökt hus. Med ganska enkla ljud-och ljuseffekter lyckades man skapa en läskig stämning som fick småttingarna (samt till viss del undertecknad) att tjuta av skräckblandad förtjusning.

 

Låt oss göra som italienarna och slå vakt om dockteater/dockfilm, denna underbara tradition!

Länk till kommentar
Share on other sites

"Lilla Kanins Blodiga Äventyr" är inte så dum. Det blir en härlig kontrast mellan "lilla" och "blodiga".

 

PS. Såg "The dark crystal" igår. Lite seg, men åhhhh vilka underbara dockor och miljöer!!! Känns som Jim Henson uppfunnit ett helt ekosystem bara för filmens skull. DS.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tanken med Lilla kanins.... är just kontrasten mellan lilla och blodig. Precis som filmen där kontrasten är mellan barnbok/vuxeninnehåll.

 

"Sagan om Lilla Kanins Blodiga Äventyr"

 

Hmmm, kanske har hittat min svenska titel nu då =) Gäller bara att övertala min kompanjon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi ska till SFI imorgon. Men inte för att be om stöd ännu. Bara gå dit och prata med Bitte och en konsulent. Vi har inte våran budgetplan färdig ännu. Vi ska dit igen sen med manusnedbrytning, inspelningsschema, lista på vilka som medverkar i produktionen, skisser på dockorna (som jag borde ha fått idag men får på måndag istället), ja hela kittet helt enkelt. Imorgon ska vi bara prata, för vi är helt enkelt inte redo ännu, planeringen av filmen drog ut på tiden mer än väntat så jag fick lov att skjuta upp det. Men filmen kommer att få sin budget, det är jag säker på nu eftersom jag har en sådan fantastisk plan b som nästan är genialisk rent pr-mässigt också =). Hursomhelst så är mötet imorgon viktigt för framtiden, så ni får önska mig lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...