Pandan Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Tja, har kommit in på sthlms filmskola och avgiften e betalad så nu vet man vad som händer nästa termin! Vet att skolan diskuterats en del tidigare här på forumet, några andra här som kommit in/ska gå skolan? Ha re bra! 0 Quote
Mikael_hs Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Jag ska gå där =) Va heter du förutom "pandan" hehu, Jag heter Mikael som du kan se ;) 0 Quote
Ufabulum Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Arrr, hamna bara på reserv :(. Så jag får väl fortsätta hålla tummarna.. Vet ngn hur många reservplatser dom gett ut? btw, Mikael, var det kanske du som skjutsa mig till södertälje? =) Tack o grattis isåfall! EDIT: oops, helt fel tråd och skola :) Men grattis till er iaf! 0 Quote
krockis Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 jag tackade nej till min plats så du kanske kommer in. 0 Quote
Pandan Posted June 28, 2006 Author Posted June 28, 2006 Jag heter Filip, fast det gjorde en av de två andra som intervjuade också i min grupp så kanske inte hjälper...? Haha. Tror du som är reserv har stor chans att komma in, säkert en hel del avhopp pga degen det kostar. fast e klart, borde väl veta vid det här laget om du kommit in eller inte... 0 Quote
Lithium Posted June 29, 2006 Posted June 29, 2006 Har också kommit in på skolan och heter Johan. Är det någon av ni Stockholmare som har något tips på hur man får tag på lägenhet där uppe? 0 Quote
Mikael_hs Posted June 30, 2006 Posted June 30, 2006 Verkar som de flesta är äldre än 87 vad (jag = 87)? Aja en 86 iaf :=) Hoppas helt ärligt de flesta är lite äldre; lär man sig förhoppningsvis mer 0 Quote
TomStac Posted July 1, 2006 Posted July 1, 2006 Jag har problem med att komma in på deras hemsida. Är det någon här som kan ge mig lite info om skolan: *Terminsavgift *När nästa utbildning börjar *Sista ansökningsdag *Ansökningsprocedur *Intagningskrav 0 Quote
Pandan Posted July 4, 2006 Author Posted July 4, 2006 Jag ar 83a om det far dig att ma battre, haha 0 Quote
Hendrix Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 Jag kom också in på skolan, jag heter Philip. Är det någon som vet hur många dar i veckan man pluggar på ett ungefär ? Och är man bunden på nått sätt att gå nästa termin också ifall det visar sig att utbildningen inte är värd pengarna? Ha det bra! 0 Quote
TomStac Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 Tar SFS endast in elever på hösten, eller både vår och höst? 0 Quote
Mikael_hs Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 aa man måste gå alla terminer, annars blir man... DÖDAD Nej man kan hoppa av, vad tror du? ;) 0 Quote
Hendrix Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 haha jag vet inte var bara nyfiken så dem inte hade nån hållhake:P 0 Quote
krockis Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 TomSac> de tar in både höst och vår och det är lättare att komma in på våren då det är färre som söker. förra våren sökte runt 70-80 st, 25 kom in om ja inte minns helt fel. man kan gå bara en termin om man känner så. underviningen är i stort sätt varje dag och det kräver en hel del arbete utanför utsatt skoltid då man ska klippa och filma/planera. sen är det ju så med filmskolor att det blir vad man gör det till. utrustningen finns där, kunskapen med så det är oerhört individuellt hur mkt du får och framförallt VILL få ut av utbildningen. 0 Quote
TomStac Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 [citat=krockis;71847]TomSac> de tar in både höst och vår [/citat] Jo, jag ringde till SFS själv och fick det bekräftat. %2$s skrev: och det är lättare att komma in på våren då det är färre som söker. förra våren sökte runt 70-80 st, 25 kom in om ja inte minns helt fel. man kan gå bara en termin om man känner så. Jag (eller rättare sagt frugan) misstänkte det. Tack för bekräftelsen! 0 Quote
Recommended Posts