Gå till innehåll

Kommit in på Sthlms Filmskola


Pandan

Recommended Posts

Tja, har kommit in på sthlms filmskola och avgiften e betalad så nu vet man vad som händer nästa termin! Vet att skolan diskuterats en del tidigare här på forumet, några andra här som kommit in/ska gå skolan?

 

Ha re bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Arrr, hamna bara på reserv :(. Så jag får väl fortsätta hålla tummarna.. Vet ngn hur många reservplatser dom gett ut?

 

btw, Mikael, var det kanske du som skjutsa mig till södertälje? =)

Tack o grattis isåfall!

 

EDIT: oops, helt fel tråd och skola :)

Men grattis till er iaf!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag heter Filip, fast det gjorde en av de två andra som intervjuade också i min grupp så kanske inte hjälper...? Haha. Tror du som är reserv har stor chans att komma in, säkert en hel del avhopp pga degen det kostar. fast e klart, borde väl veta vid det här laget om du kommit in eller inte...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har problem med att komma in på deras hemsida. Är det någon här som kan ge mig lite info om skolan:

 

*Terminsavgift

*När nästa utbildning börjar

*Sista ansökningsdag

*Ansökningsprocedur

*Intagningskrav

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag kom också in på skolan, jag heter Philip.

 

Är det någon som vet hur många dar i veckan man pluggar på ett ungefär ?

Och är man bunden på nått sätt att gå nästa termin också ifall det visar sig att utbildningen inte är värd pengarna?

 

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

TomSac> de tar in både höst och vår och det är lättare att komma in på våren då det är färre som söker. förra våren sökte runt 70-80 st, 25 kom in om ja inte minns helt fel. man kan gå bara en termin om man känner så. underviningen är i stort sätt varje dag och det kräver en hel del arbete utanför utsatt skoltid då man ska klippa och filma/planera. sen är det ju så med filmskolor att det blir vad man gör det till. utrustningen finns där, kunskapen med så det är oerhört individuellt hur mkt du får och framförallt VILL få ut av utbildningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=krockis;71847]TomSac> de tar in både höst och vår [/citat]

 

Jo, jag ringde till SFS själv och fick det bekräftat.

 

%2$s skrev:
och det är lättare att komma in på våren då det är färre som söker. förra våren sökte runt 70-80 st, 25 kom in om ja inte minns helt fel. man kan gå bara en termin om man känner så.

 

Jag (eller rättare sagt frugan) misstänkte det. Tack för bekräftelsen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...