Gå till innehåll

bullet time bullet trails


kalle112

Recommended Posts

Jag har problem med den här tutorialen:

http://www.3dkingdom.org/index.php?name=News&file=article&sid=398

 

Finns det någon här som har gjort den och kan skicka mig projekt filen?

 

EDIT, vi börjar med första problemet som är direkt i början. "Reduce Z-Axis to 40% to create the disk"...

 

Vilken axel pratar dom om egentligen? Markerar sfären men ingen z-axel dyker upp...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]"Reduce Z-Axis to 40% to create the disk"...

Vilken axel pratar dom om egentligen? Markerar sfären men ingen z-axel dyker upp...[/citat]

Det är väl bara att kolla vilken axel det är och fixa sfären till 40% så den blir som en disc?

Länk till kommentar
Share on other sites

det där löste sig till slut. Men nästa problem är inte långt ifrån det förra.

 

"Cylinder (Bullet) with an r=8.5 with one hieght segment but three to five cap segments. h=30

Convert to Editable Mesh, and Soft Select (use judgment) front vertex to make bullet front."

 

Fattar inte hur man kan ställa in "height segment" och "cap segments" och "soft select"...

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det verkligen ingen som kan det här? Trodde att den här tutorialen var den man enklast kan få hjälp med eftersom många gjort den...

 

Jag har 2 problem.

 

1) När jag länkar samman Cirkeln och Cylindern (skottet) så bildas ingen lång cylinder av cirkeln. Alltså cirkeln följer skottet men det bildas ingen cylinder som det gör på tutorialen...

 

2) Hittar inte knapparna "assign controller" och "Graph View".

 

SNÄLLA HJÄLP, har verligen överanstängt mig...utan framsteg!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kalle112]Är det verkligen ingen som kan det här? Trodde att den här tutorialen var den man enklast kan få hjälp med eftersom många gjort den...

 

Jag har 2 problem.

 

1) När jag länkar samman Cirkeln och Cylindern (skottet) så bildas ingen lång cylinder av cirkeln. Alltså cirkeln följer skottet men det bildas ingen cylinder som det gör på tutorialen...

 

2) Hittar inte knapparna "assign controller" och "Graph View".

 

SNÄLLA HJÄLP, har verligen överanstängt mig...utan framsteg![/citat]

 

du vet att den här tutorialen är till R3 va? alltså heter grejer olika om du har en mkt senare version

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...