Gå till innehåll

Explodera huvudet!


Headman

Recommended Posts

jag skulle vilja ha ett huvud som exploderar men hur ska jag göra det?

jag gjorde en film tidaigar i dag och då använda jag blod effekter ifrån Detonations film.

men ska jag försöka ta bordt huvudet med hjälp av Bluescreen eller?

använder After Effects, Premiere , pinnacle Studios 9, 10, Vegas, Max 3d Studio, Monkey jam mm.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Headman]jag skulle vilja ha ett huvud som exploderar men hur ska jag göra det?

jag gjorde en film tidaigar i dag och då använda jag blod effekter ifrån Detonations film.

men ska jag försöka ta bordt huvudet med hjälp av Bluescreen eller?

använder After Effects, Premiere , pinnacle Studios 9, 10, Vegas, Max 3d Studio, Monkey jam mm.[/citat]

 

Du kan sudda bort huvudet med suddet i AE. Filma först personen som ska få sprängd skalle ( På stativ) Filma sedan ca 10 sekunder utan att flytta på kameran från föregående klipp, fast denna gång utan att personen syns i bild. Sudda ut personens huvud i AE och flytta suddmarkeringen med keyframes. Lägg den tomma bilden på underliggande spår och den kommer synas igenom där du suddat... Nu ser det ut som personen inte har någon skalle

Länk till kommentar
Share on other sites

enklast och snyggast är väl ändå att skita i all digital teknik och göra ett huvud som du spränger? fyll med köttslamsor, potatissallad och teaterblod.

 

Iallafall om det ska vara ett snabbare inklipp så kommer du ju undan med ett dåligt byggt huvud om det bara ligger en frame innan det sprängs eller inte ens det. Svårare blir det att bygga ett som ska se helt äkta ut hehe

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror på en blandning av Astral och Eibon. Gör ett huvud som du sätter på ett stativ (järnpinne eller nåt). Sen filmar du när du spränger det (mohaha). Filma skådisen mot green, bluescreen. Lägg in skådisen (utan huvud) i klippet med sprängningen så att huvudet är på halsen. Först filmar du skådisen i riktig miljö och tar "sprängningen" och visa inte fejk huvudet mer än en frame.

 

PS. Jag kan vara otydlig.

Länk till kommentar
Share on other sites

blås upp en ballong till lämplig storlek sen kör du papier mache runt och sen målar du hudfärgat, gör ett hål och häll in allt skit du vill samt nån sprängladdning. Detta funkar ju förstås enbart om du klipper rakt in i huvudets explosion då man inte ser att det är hudfärgat papper bara. samt så bör du inte ligga kvar på bilden så länge så att den är vänlig för analys hehe.

 

En mössa eller shit hjälper ju också för att dölja. Även om det skulle se dåligt ut så ser det nog mängder bättre ut än digitalt...iallafall i lite närmare utsnitt.

 

edit: sen är det ju jävlitg mycket roligare att göra det på plats med sprängämnen och slamsor som flyger än att sitta veckor i AE och pilla med det.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...