tattarn Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 Bullettime är ju en schysst effekt. Ville prova på detta men var lite osäker på hur man skulle kunna lösa det på ett snyggt sätt. Drog en google och hittade lite intressant läsning om hur de hade gjort "Burly Brawl" fighten i Matrix reloaded (x antal agent smiths som hoppar omkring) där de använt sig av "image-based rendering". Kan inte säga att jag gjorde på exakt samma sätt men nåt åt det hållet. Man ser väl att det är datagjort men jag tycker det blev rätt coolt ändå! http://hem.bredband.net/b297997/bullettime.jpg Ladda hem klippet HÄR! Vad tycker ni? 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 Jeah man! rätt schysst faktiskt. Villket program? Hade varit ännu läkrare på lite avstånd så han inte såg så "ovärklig ut". Fast de kanske hade förstört effekten? Schysst ändå.... grymt animerat 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 De såg rätt så snyggt ut. Det hade varit häftigare om de hoppade själv först och sen morphat till 3d-figuren och sen morphat tillbaka till ett klipp med dig (eller nån annan). Fast det kanske hade blivit lite mycket arbete för en liten testscen :OO Jag har funderat på att göra nått liknande själv också, men det har aldrig blivit av, men nu fick jag lust att göra det igen :) Mannemoviemaker: Jag vet inte vilket program tattarn använde till den här, men det skulle nog gå att göra i de flesta 3d-program, bara man kan hantera det på rätt sätt ;) 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 [citat=Djungelsmurfen]De såg rätt så snyggt ut. Det hade varit häftigare om de hoppade själv först och sen morphat till 3d-figuren och sen morphat tillbaka till ett klipp med dig (eller nån annan). Fast det kanske hade blivit lite mycket arbete för en liten testscen :OO Jag har funderat på att göra nått liknande själv också, men det har aldrig blivit av, men nu fick jag lust att göra det igen :) Mannemoviemaker: Jag vet inte vilket program tattarn använde till den här, men det skulle nog gå att göra i de flesta 3d-program, bara man kan hantera det på rätt sätt ;)[/citat] Nu när jag tänker på det så har för mig att han brukar använda 3ds max förresten :) EDIT: åh typiskt, de va ju meningen att jag skulle regidera det förra inlägget! :( 0 Citera
ash Postad 16 juni 2006 Postad 16 juni 2006 hur har du gjort bakgrunden? det ser för bra ut för att vara filmat.. marken ser ju helt klart ut att vara 3d men resten e jag inte säker på.. är det texturer på planes? 0 Citera
tattarn Postad 17 juni 2006 Författare Postad 17 juni 2006 japp 3ds max är det. ash: har jobbat utifrån kort för att skapa modellerna sen även mappat med samma kort som texturer. 0 Citera
Kenjin Postad 17 juni 2006 Postad 17 juni 2006 Den var bra gjord! Lite mer arbete på texturer och kameran så kan det bli riktigt bra..... Du har ingen egen hemsida där man kan kolla in dina andra grejor?.... //Mathias "CB" 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 18 juni 2006 Postad 18 juni 2006 är 3d max lätt då? asså tängte *FIXA* det men jag fixade lightwave istället. Jag tyckte det var för svårt och SVÅRT att få bra. :S är max lättare? 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 18 juni 2006 Postad 18 juni 2006 [citat=Mannemoviemaker]är 3d max lätt då? asså tängte *FIXA* det men jag fixade lightwave istället. Jag tyckte det var för svårt och SVÅRT att få bra. :S är max lättare?[/citat] Tyckte du att lightwave var för svårt så tycker du troligen att max är det också, om inte ännu svårare. Det gäller bara att ha tålamod att lära sig! 0 Citera
Jawo Postad 19 juni 2006 Postad 19 juni 2006 [citat=Mannemoviemaker]är 3d max lätt då? asså tängte *FIXA* det men jag fixade lightwave istället. Jag tyckte det var för svårt och SVÅRT att få bra. :S är max lättare?[/citat] När ska folk förstå att inget 3d program som är värt namnet är "lätt"? Vill ni lära er något så får ni kämpa för det. 0 Citera
DanneMan Postad 1 mars 2007 Postad 1 mars 2007 The secret to super slomo is to shoot interlaced, render to progressive at 50% speed so each field becomes a frame. I do this with vegas, it automatically interpolate deinterlaces to create a new frame from each field. Then you apply twixtor (in AE or premier pro) to the 50% progressive video. Sometimes it works and sometimes it doesn't. I programmed reference points frame by frame over a few frames and slowed it to about 1% speed. Twixtor generates intermediate frames using morphing and motion vectors and so on. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.