Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Och i den blå ringhörnan Munthe, i den röda Rabies.

Vad var det den här tråden handlade om igen?

Gosh, jag behövde ta ett djupt andetag bara av att läsa detta.

Postad

He he. Det finns en egenskap som förenar nästan alla filmskapare över hela planeten. Vi är jävligt envisa... På gott och ont. :)

Tråden handlade om att spöa skiten ur Uwe Boll och hur det misslyckades.

• 4 veckor senare...
Postad

Nu har jag sett Alone in the dark. Jag har inte spelat spelet så jag hade inga förväntningar på filmen och tycker därför inte att den va så dålig som man kan läsa i omdömmen. De e en medioker film i klass med James bond, Van Damme eller Steven Seagal och om man är runt 12-13 och vapenkåt så är nog den här filmen riktigt bra. Jag skulle definitift inte kalla Uwe Boll för världens sämsta regissör efter att ha sett den här filmen i alla fall, där finns det många andra som kan knipa den rollen, men han har många brister. Mest impad blev jag av Stephen Dorff som lyckas leverera riktigt bra under dåliga förhållanden. Uwe saknar i alla fall fingertoppskänsla och öga för detaljer men om han anlitar folk som kan sin grej så kan han nog få ihop riktigt hyfsade filmer. Den stora besvikelsen runt hans filmer lär vara att spelet i sej skapar en känsla som han antagligen inte lyckas leverera, vilket skapar höga förväntningar men utmynnar i djup besvikelse. De e väl som med Streetfighter, Mortal combat och Silent hill, kassa filmer om man har höga förväntningar på dom. Jag tror man måste vara riktigt skicklig för att lyckas göra film av ett spel och göra fansen nöjda. Den enda jag tycker som lyckats med det är Resident Evil av dom jag har sett. Men som sagt så tycker jag de e lite överdrivet hat mot Uwe efter att ha sett den här filmen. Ska bli spännande att se hans andra. Bloodrayne och House of the dead har jag inte heller spelat så har inga förväntningar på dom heller. Återkommer

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...