Gå till innehåll

OT: Fotbolls-VM


lilla_farbrorn

Recommended Posts

Hur kommer det gå för Sverige tror ni?

 

Jag "tror" på ett guld faktiskt = hoppas så mycket med positiv inställning att jag tror på det.

 

Men matchen idag mot Trinidad var ju fruktansvärd. Så fruktansvärt dåligt spel. Visst hade Sverige chanserna, men med tanke på att vi spelade mot ett lag med en man mindre och ett bollinnhav på runt 70% så var det pinsamt att vi inte gjorde mål.

 

Zlatan var ego, Allbäck sjabblade och Källström byttes in alldeles för sent. Usch vad besviken jag är. Hade laddat inför matchen i flera dagar.

 

Säkert 70% av kontakterna på msn heter någonting med "dåligt Sverige", "Pinsamt allbäck" osv.

 

Kan man fortfarande hoppas på ett framgångsrikt landslag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg självklart matchen... vad kan man säga? Helvete passar utmärkt antar jag.

Men jag har alltid en positiv inställning till sådana här saker (Efter att ha gått på Bajens matcher i början av förra året så är jag mycket van vid 0-0, tyvärr)

 

Men vi presterar alltid bättre mot de andra lagen, och vi har aldrig (?) förlorat mot England har jag för mig.

Sverige lär sig av sina misstag och vinner gruppen igenom att vinna mot Paraguay och England... sen får vi se hur det går helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Skitsamma. Mexcio spelar i morgon, så jag kan bli besviken ännu en gång. Det var inget lätt lag och tycker de spelade skapligt. Costa Rica showade i går och i dag var det trinidads dag. Det är det som är det roliga med fotboll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast var det verkligen trinidads dag? De spelade inte bra, bortsett från målvakten. Det var bara Sverige som var dåliga. Och jo, Trinidad ska vara ett lätt lag.

Hoppas Sverige lär sig en läxa och kör stenhårt mot Paraguay. Fast då är jag på Hultsfred och ser Korn. Synd att man missar matchen. Förlusten idag fick mig att välja att se korn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Javisst var det deras dag. De vann ju nästan. Om det beror på att sverige inte fick in några pinnar i brasan spelar ingen roll. Det är bara poängställningen som räknas.

 

Vår mellanflicka kommer att spela med i svenska damlandslaget i OS 2013 och i dag händer det att deras lag pangar på motståndarnas mål 48 ggr och motståndarna kliver aldrig över mittlinjen på hela matchen. Bollen vill inte leta sig in målet. Hela laget är nere och pangar på mål och den går inte in. Så får motståndarlaget in en bra träff över mittlinjen och deras forward hinner först och pangar in ett mål på vår sovande målvakt. F*n, de vann ju. :-) :-)

 

Allvarligt talat, jag är besviken och trodde nog sverige kunde klå trinitad. Min svåger ringde från mexico och terrade oss när det var 7 minuter kvar. Vi får hoppas på skärpning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Grattis till Mexico-vinsten Gorse =) Mitt andra lag vann också igår (Holland).

Vad gäller Sverige så tror jag att de går vidare från gruppen, tror de vinner över Paraguay med 2-0.

 

Idag var VM:s hittills roligaste match, Japan vs Australien. Jag har en sexling tippad och hade Australien som vinnare idag, så man var lite nervös i slutet =) Nu gäller det bara att Tjeckien och Brasilien vinner sina matcher (idag resp imorgon) så kan jag inkassera sköna 3700, satsat en hundring.

Har även ett enskilt spel på att Tjeckien vinner med 3-0.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack, jo de har några bra spelare. Grattis själv. Mexico var i nästan i landssorg när målvaktens pappa dog i onsdags. I latinamerika är de inte så överaskade att trinidad spelade oavgjort mot sverige. I lokalbussens gratistidning skrev de att England har höjt ribban mot trinidad. Allt kan ju hända.

 

Snopet för japan tex. Hoppas du vinner pengarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]Fast var det verkligen trinidads dag? De spelade inte bra, bortsett från målvakten. Det var bara Sverige som var dåliga. Och jo, Trinidad ska vara ett lätt lag.

Hoppas Sverige lär sig en läxa och kör stenhårt mot Paraguay. Fast då är jag på Hultsfred och ser Korn. Synd att man missar matchen. Förlusten idag fick mig att välja att se korn.[/citat]

 

O nu ställer Korn in, livet är fan inte rättvist. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA][citat=lilla_farbrorn]Fast var det verkligen trinidads dag? De spelade inte bra, bortsett från målvakten. Det var bara Sverige som var dåliga. Och jo, Trinidad ska vara ett lätt lag.

Hoppas Sverige lär sig en läxa och kör stenhårt mot Paraguay. Fast då är jag på Hultsfred och ser Korn. Synd att man missar matchen. Förlusten idag fick mig att välja att se korn.[/citat]

 

O nu ställer Korn in, livet är fan inte rättvist. :)[/citat]

 

När jag läste det så tänkte jag också på stackars Lilla farbrorn =)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]*Ta da da da da da tram tram tada * Grattis. I kväll är det brasilien.[/citat]

 

Tack =) Ja, ikväll är det Brasilien, den på pappret säkraste matchen för min sexling, så det är väl den jag spricker på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för sympatin nemo och tda. Matchen var dock underbar. Tyvärr slutade i 39 graders feber, hosta, förskylning, ingen röst och nässelfeber.

 

Kul att vara sjuk på Hultan säger jag bara. Livet är FAN inte rättvist. Har inte tillfrisknat ännu.

 

Hursomhelst tror jag stenhårt på seger ikväll. Sverige är peppade tror jag och statestiken talar för oss. När förlorade vi senast mot england egentligen?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]När förlorade vi senast mot england egentligen?[/citat]

 

38 år sen påstår dom, vilket väl enligt lagen om all djävlighet garanterar att vi får storspö ikväll. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det sista målet var ju hur gött som helst. Nu blir det en riktigt spännande match på Lördag. Tänk vilken fest om dom slår Tyskland. Fast då är det nog inte så kul att vara svensk supporter på plats! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...