Gå till innehåll

Smooth funktionen!


kalle112

Recommended Posts

Glöm bort det jag skulle fråga...ang. smooth!! Tog bort det eftersom jag kom på lösningen. Men däremot har ett nytt problem uppstått! Jag försöker lägga till en "vertex" på en linje som jag ritat men lyckas inte med det riktigt. Jag trycker på knappen "refine" i modify-panelen och därefter klickar jag på linjen. Men ingen ny punkt kommer fram...

 

Hur löser jag det här?

Länk till kommentar
Share on other sites

first things first.... vilket program syftar du på??? är det grafritandet i AE eller kanske vektorgrafik i Illustrator du syftar på??? båda programmen hanterar vektorer i vertexes... eller är det ett 3dprogram???

 

säger du inget om sånt så kommer du ju inte få någon hjälp...

Länk till kommentar
Share on other sites

fan va ja börjar skriver fel dom här dagarna...

 

Jag ställde en fråga ang. smooth funktionen i 3dsm från början och sen kom jag på hur man gör...så redigerade jag mitt inlägg och frågade efter ett annat problem som jag också kom på (vertex)...

 

Men jag måste ändå bara fråga...när jag markerat en linje i 3DSM och ska lägga till en vertex punkt så hamnar inte punkten på det ställe jag klickar...utan den hamnar vid närmaste punkt som redan finns där...

 

Är det så det ska vara?

 

(hoppas ni förstår min svenska =) )

Länk till kommentar
Share on other sites

Att lägga till en vertexpunkt fixar du genom att gå in i vertex-läget, och använda dig av "insert" (eller refine) som finns längre ner i listan. Felet du menar beror kanske på att du snappar till vertexer, så försäkra dig om att snap är avstängd.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Att lägga till en vertexpunkt fixar du genom att gå in i vertex-läget, och använda dig av "insert" (eller refine) som finns längre ner i listan. Felet du menar beror kanske på att du snappar till vertexer, så försäkra dig om att snap är avstängd.[/citat]

 

Tack...du förstod vad jag menade! Stängde av snap-funktionen och nu funkar det som jag ville...

 

Vad menas med snap föresten?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...